Flytt och busiga syskonbarn

Både min syster och en av mina kusiner är i gång och flyttar inom de närmsta månaderna.
Vet ju hur jobbigt det är att bära alla kartonger som aldrig tar slut och sen ta upp allt ur kartongerna igen, och springa i trappor upp och ner....men ändå är jag lite avundsjuk på dom.
Jag vill också flytta nu!
Tror att det kan ha att göra med mitt pluggande för jag är ALLTID hemma. Även fast jag nu läser 2 olika kurser så är jag bara i skolan i 2 timmar på måndagar och 4 timmar på onsdagen resten av dagarna går man här hemma och gluttar. Så jag försöker intala mig att även om vi skulle flytta så skulle jag nog tröttna på det stället också efter ett tag...

Helgen har hittills varit som jag planerade den - lugn.
Jonas är iväg och åker skidor med sin bror i Säter men han tänkte komma hem i kväll/natt nångång.
Synd att man inte kan vara med och åka skidor pga dumma knän. Nästa liv kanske...

Min systerdotter Melinda fick en mobiltelefon i födelsedagspresent och hon sms-terrar mig nu. :)
Och har man inte sett meddelandet hon skrivit så har man plötsligt fått 5-6 meddelanden och ett är tomt,på ett står det "fick du mitt mess", på ett annat står det att jag är en prutt o.s.v
Man får passa på att njuta av den här tiden, när dom sen blir tonåringar så man nog mest bara pinsam. :)

Nu ska jag fortsätta min sega dag och gå ut med min vovve som nästan står med bena i kors för han är nödig.

Kram och tack för att du läste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0