Laserbehandling

Det verkar inte bli nån filmsnutt från Amykonserten så ni får nöja er med bilderna.
Men konserten var bra hur som helst. Om jag går från konserten jag varit på och liksom känner efteråt att jag vill bli kompis med artisten jag tittar på, då vet man att konserten varit bra.
Så just nu vill jag bli kompis med Amy Macdonald. Får jobba på det...

Nu är i allafall laserbehandlingen avklarad.
Som alltid så åkte jag alldeles för tidigt dit för jag var lite osäker på vart det låg, och då tycker jag att det är skönt att ha gott om tid på sig. Men det var jätteenkelt att hitta dit, och jag hade nyss ätit så det var ingen idé att gå till nått café, så jag gick och kollade i skyltfönstrena ett tag sen ringde jag till mamma.
Och mamma lägger alltid på sin mildaste röst hon bara kan om man råkar ha feber, ska till tandläkaren eller som i det här fallet ska bränna bort pluppisarna. Hon pratar så milt o nästan viskar fram "heej"... hon trodde att det var gjort när jag ringde men jag sa att det inte var det utan 13,15 var tiden.
-Åh jag vill inte veta tiden när du ska dit, sa mamma.
-13,15!!! tjoade jag, snäll som jag är.
-Mmm, svarade mamma lite surt.

Jahapp, så gick jag in till sist. Fick fylla i ett formulär för att det var första gången jag var där.
En massa intygelser typ som om näsan lossnar efteråt så har inte dom ansvaret.
Han/det i receptionen pratar som om han ju har det finaste jobbet i hela väääärlden...javisst serru, att vara pluppbrännare går inte av för hackor.
Sen fick jag till slut komma in till en som jag tror var människa men utan humor, hjärta och själ typ.
Det lyste men det var absolut ingen hemma.
Det stod i broschyren att man inte behövde ta lokalbedövning när man skulle använda laser, men det fick ju jag.
När sprutan skulle in i nästippen gick det inte att låta bli att tjoa.
Sen började hon med laser. Det började lukta bränt! Som om nån satt en bit bort och lödde på en järnbit.
Själva laserbehandlingen gick över på ett snäpp.
Det roliga efteråt var inte betalningen (1990:-)utan att jag fortsatte att lukta bränt säkert en timme efteråt. *fniss*

Nu har jag gjort min grej för idag och Jonas har gjort sin, besiktningen gick visst bra. Bilen kom igenom utan anmärkningar, tjooohooo. Då kan vi börja spara till vår Thailandresa i stället som vi ska göra i sommar! :)

Idag tänkte jag avsluta genom att ta med några bilder så ni får se hur vacker en blivit med alla plåster, haha.
Båtresa nästa!


Plåster på kind o näsa....


...å nästipp....


...äh vad fan..ni får ta mig som jag ser ut, osminkad
och full med plåster...(två ovanför höger öga, ett ungefär
vid högra tinningen, en på högra kinden och två på näsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0