Nytt år - nya nyårslöften att bryta.

Nu när jag börjar skriva på det här inlägget är det cirka 30 minuter kvar av första dagen 2010.
Den här dagen har varit såå mysig.
Började med att vi åt frukost tillsammans med syrran och hennes kille.
2 ostmackor och 1 äggmacka med kaviar blidde det, nersköljt med kaffe å juice.
Resten av dagen har det bara varit Jonas och jag. Vi kom på att vi faktiskt inte varit själva något på hela jullovet så den här dagen har vi inte gjort nånting bara varit, han o jag.
Vi har därför hunnit tjaffsa vid bilen (som vanligt) den här gången för att han parkerar så nära snödrivorna längs trottoarkanten så jag får pressa mig ut genom dörren och inte har någon mark att stå på, så jag ramlar ner på knä och kör händerna i snödrivan samtidigt som min fötter fastnar under bilen och jag kan inte röra mig och ryggen värker och knäna gör skitont att stå på. Säger inte mer än att jag exploderade lite när jag väl kom upp på fötter igen....

I går firade vi nyår med systeryster och hennes envisa gubbe. :)
Han och jag hade en mindre diskussion angående hur många timmar efter eller före Sverige firade nyår jämfört med andra länder.
Allt började med att jag sa att det kändes konstigt förra året när vi var i Portugal på nyår för vi firade nyår en timme efter Sverige (vilket vi gjorde!!!) men näpp, vi borde ha firat en timme före tyckte han då.
Tord, om du läser det här. Vi firade nyår en timme EFTER förra året för Portugal ligger en timme EFTER Sverige, och Finland en timme FÖRE, det här är min blogg och jag skriver vad jag vill. :p *mohahaha* :)

I morgon bär det iväg hemåt igen. Syrran och hennes tjejer följer med för vi ska gå på tjejernas julklapp "Disney on ice" i morgon.

Och nu är hunden rastad o klar (försökte få honom att kissa på syrrans balkong igen men han ville inte dumma väluppfostrade hund.) så nu ska vi sova.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0