Östersund

Då var man hemkommen från Östersund igen. Trött som en gnu är jag för jag sov bara i 2 timmar i natt men jag ska INTE lägga mig och sova förrän i kväll, annars är risken att jag vänder helt fel på dygnet = inte bra.

Det var så kul att träffa Hanna och Malin igen, Hanna har jag iofs träffat flera gånger under året men det var över 1 år sen vi sågs alla 3 samtidigt.
Hanna kom hit i onsdags och vi började med att gå på stan och försöka hitta en present, som jag nu när Malin fått den kan avslöja att det var en nyckelring som man kan mata in runt 40 av sina bilder från ens digitalkamera som sen visas i en ruta på nyckelringen. En kul liten sak som vi hittade på Teknikmagasinet.

Dag 1: Några minuter över 8 på morgonen skulle vårt tåg till Östersund börja rulla ur Stockholms central. Men...nä.
Det hade hänt en olycka mellan Uppsala och Knivsta tidigare på morgonen så vi fick vackert vänta...i nästan 2 timmar med 10 minuters marginal. Inte nog med det, dom släckte lampan också i vår vagn så vi satt i mörkret och ugglade. När vi ÄNTLIGEN började åka så var resten av den 6 timmar långa resan frid och fröjd, vi lyckades utan problem komma hela vägen till Östersund.


Hanna going galen on the tåg.

Malin som vi åkte för att hälsa på (för att hon fyllde 30 år om ni missat det) jobbade fortfarande när vi kom fram så vi fick roa oss på stan i några timmar. Kylan nästan slog emot en när man klev av det varma, sköna tåget. Var tvungen att hosta varje gång jag gick ut (de 2 första dagarna) för det började klia i halsen när man andades in den minus 27 gradiga luften.
När vi gått på stan ett tag och vi träffat Malin och haft kramkalas så börjar vi gå hemåt till Malins lägenhet.
Ingen av oss kände för att laga mat så vi bestämde att vi skulle beställa pizza (den kostar 80-90 spänn där, dyrare än i Stockholm...wow.)


Spillevinken Malin har glömt sin 30-års kris för en sekund.

Efter pizzan lyckades vi tro´t eller ej få i oss tårta som Malin bakat.
Mycke god...! Hon hade köpt tårtljus som vi skulle sätta i tårtan, 30 stycken såklart!
(Ja, det är min Guinessburk som syns på bilden hur kunde du gissa det?)



Resten av kvällen öppnades det presenter och vi satt proppmätta i soffan och klappade oss på magen...

Dag 2: Efter en låååååång sovmorgon till klockan 12 sådär så gjorde vi oss till slut i ordning för att gå på stan lite.


Torget i Östersund (en liten skidbacke i bakgrunden.)

Den här dagen hade vi tänkt gå på bio och äta ute på restaurang med det var så jäääävla kallt (-30!) så vi hade en innekväll hemma hos Malin i stället. Vi köpte tacos och kollade på TV, och det var inte fy skam det heller.

Dag 3: I dag var det lite "varmare" ute, kanske bara sisådär....-20. På med bikinin!
Vi tog vår restaurang och biokväll i dag i stället.
Vi hamnade i en kinarestaurang som Malin rekommenderade och jag tog 4 små rätter det var supergott, rätt länge sen man åt kinamat senast. Man vet med säkerhet att man är på en kinarestaurang om man får in den friterade bananen som efterrätt...variation...vad är det? *irioni*

Malin på kinarestaurang...


...och jag och Hanna-Liisa.

Dag 4:
Vi ville göra något kul på vår sista dag tillsammans också, så vi kom på att vi skulle bowla!
Jag hade sovit på en luftmadrass 3 nätter på raken så min rygg började värka mer och mer.
Vi gick till Max och åt hamburgare först (blev väldigt nyttiga dagar det här precis som jag förutspådde) sen gick vi till bowlinghallen...
Mina bowlingklot envisades med att rulla ner i rännan hela tiden. Just när spelet började ta slut och vi skulle gå hade jag börjat få in snitsen på det, men då var det ju försent! Jag kom sist och Malin vann.


Hanna och Malin är glada över sina "Strike"...jag fick ingen...


Hanna börjar tycka att jag fotar för mycket och gör ett
"spontant" fuck you-finger åt mig... :) Malin gör sig redo för
att kasta i väg nästa klot.

Efter bowlingen gick vi till mini-baren som fanns i samma byggnad och köpte cider och Smirnoff ice innan vi började ge oss iväg hemåt till Malin igen. Dom här dagarna gick så vansinnigt fort, men dom brukar ju göra det när man har roligt.
Såg sen på min mobil att någon med okänt 077-nummer har ringt mig massor med gånger. Söker efter numret på nummerupplysningen och får veta att det är SJ som har sökt mig.
Jaha, fattas bara att det är något med bokningen hem nu också...
Jodå mycket riktigt. Tåget vi hade tänkt åka med morgonen därpå var inställt pga "fordonsbrist" så vi fick vackert ta tåget efter. Men vi kom ju hem på det sättet också även om vi fick byta i Sundsvall och det här tåget tog en timme extra mot vad det första skulle ha gjort. Det innebar att jag missade min första lektion i Naturkunskap som skulle ha börjat i dag. Hannas väska gick sönder på vägen också, och biljettautomaten funkade inte i Östersund så vi fick hämta ut biljetterna på Pressbyrån och betala 20 kr extra.
Men det var värt allt detta för jag fick umgås med mina tjejer i 4 underbart roliga dagar! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0