Rastlös

Fattar inte varför jag envisas med att plåga er stackare att läsa det jag skrivit när det inte händer något och det är totalt ointressant. Men ni ser ju krysset däruppe till höger, fritt att trycka på den om det blir FÖR plågsamt. :)

Idag vaknade jag klockan 8...eller vaknade...Jonas nästan slängde in vovven efter morgonkisset och smällde igen dörren innan han åkte till jobbet. In i sovrummet rusar en överlycklig, morgontrött hund som förstår att han inte behöver gå till dagis den här morgonen heller. Han lägger sig snart till rätta i sängen och tar upp mer än halva dubbelsängen. Fattar inte hur en liten cockerspaniel-fjant som han kan bli så stor och ta så mycket plats?
Ett mystierum.

Resten av dagen har gått till 15 minuters träning på Crosstrainern (kom på att man ju faktiskt inte behöver trampa ihjäl sig, kanske därför jag var nära att få hjärtsnurp igår?) blev inte längre för det står i broschyren att man ska börja luuuuugnt. Sen så har jag ingen direkt dödslängtan så 15 minuter passar mig bra såhär i början.

Sen in i duschen, torka hår, iväg till affären och handla mat till i kväll när svärmor kommer, hem igen, ut med vovven, sitta framför datorn, träna 5 minuter till, prata med Hanna i telefon o.s.v
Som sagt...det händer inte mycket här. :)

Mitt i all rastlöshet kom jag av nån anledning på att jag skulle fota min linslus till hund. Han är min bebis tills jag får riktiga, mänskliga bebisar så upp med han i knät och fota o fota. Till slut tröttnade t.o.m linslusen och försökte slita sig ur min famn....

Blev såhär:


Först är allt frid o fröjd... (han blundar för blixten, så sött!)


Han försöker rymma och jag gör allt för att hålla honom kvar...

Inte ens hunden vill döda några sega minuter åt mig...suck.
Vad ska man hitta på nu då?
Förresten! Vi sålde 3-sits soffan i går kväll! Tjohoooo! Äntligen!
Så nu nästan ekar det i vardagsrummet, så skööönt att bli av med dom. :)

Nu ska jag ta o se om vårt spritskåp behöver städas, bort med "onödiga" småslurkar o sånt...
Skål.

(Bra låt!: http://www.youtube.com/watch?v=F4E85Jxbl3c)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0