Snipp snipp!

Nu är tiden bokad, nu kan Miltons psykopatdagar förhoppningsvis vara räknade för på måndag ska han kastreras!
Men han är väldigt lyckligt ovetande om det.
Han lär inte märka något förrän dom är borta.
Vad hemskt egentligen...han följer i god tro med oss som han litar på till veterinären, och han har ingen aning om våra onda planer emot honom.
Men det är ett måste nu...han har börjat bli jobbig på dagis i stället för hemma och det är inte bra det heller.
(Även om vi är väldigt nöjda med läget just nu.)
Så tänk lite på Mille på måndag morgon för då är det dags...


Kastreringsverktyg?

Hade som sagt min första skoldag i går. Hade både religion på morgonen och sen naturkunskap på eftermiddagen.
Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle säga det, men religionen kan nog bli ganska kul.
Fick redan på första dagen rätt bra kontakt med flera klasskompisar och det är samma lärare som jag haft i samhällskunskap och historia och han är väldans bra. Vi ska använda oss av en rätt tunn lättläst bok... så det blir nog finemang detta.

Men naturkunskapen....vojne vojne...
Hela klassen (utom jag då förstås) pratar som om det var en självklarhet att vissa molekyler ska bildas med andra, och joner det vet ju ALLA hur dom funkar...jaaadå.
Samma dag som Mille ska kastreras och innan jag ska möta upp Jonas och vi ska hämta hem honom, ska jag ha naturkunskap.
Den dagen kommer jag att dö på riktigt. Den lektionen kommer att vara såååå låååång!
Särskilt när man helst bara vill gå därifrån och istället hämta hem sin lilla älskling som kanske ligger och har ont pga oss.
Nej usch...nu vill jag bara att måndagen ska passera.

Än sålänge är det bara torsdag och idag ska jag ner till stan och köpa mina skolböcker.
Men nu först ska jag äta mina ägg som är klara nu.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0