Utekväll

Kära dagbok (med några tjuvläsare.) :)

Klockan är 7.31 nu och jag har redan hunnit vara vaken i 1,5 timme.
Det var min tur att gå ut med Milton på morgonpromenad idag och som vanligt kan jag inte somna om när jag väl har klivit upp ur sängen, och gett mig ut i den kalla luften.
Så nu sitter man här framför datorn igen.
Suck.
Jonas ligger och sover i sovrummet, det låter så skööönt. Vill också sova!

I går kväll var vi i en pub på Kungsholmen och drack öl och åt mat med några vänner.
Tycker det är bra mycket roligare än att gå på dunka-dunka disko och skrika sig hes när man har något att säga och den man pratar med säger "VAD SAAA DUUU?" och sätter sitt öra precis intill ens mun och så får man börja om...
Och så försöker man få till något som möjligtvis kan kallas för dans och så kommer några superfulla människor som helt plötsligt bestämmer sig för att börja hoppa som tokar till musiken, och man knuffas hit o dit och AJ nu hoppade dom på min fot också och nu fick man en armbåge inkörd i ryggen...
Nä, sitta på en pub i ett skumt rum med en lugnt sorl av människor som pratar och en o annan tant i syrrans ålder skrattar hysteriskt ibland och låg musik i bakgrunden med människor man gillar som sällskap är det bästa att tillbringa sin lördagkväll med. *tycker*

Nu är jag nästan sur på Jonas. Varför ska han få sova och inte jag?!
Kanske ska gå till köket och skramla lite så han vaknar?....
Fast då mumlar han nog bara "Nina stäng dörren"...ingen skam i den kroppen inte.

Idag ska vi vara ett riktigt pensionärspar och STORHANDLA på Maxi.
Uj, uj...vi ska gå armkrok in genom dörren också.
Jonas hatar att handla i alla affärer som inte är Claes Ohlson eller Teknikmagasinet, men mat måste man ju ha.
(Får inte skriva "J" för fjortisparet syrran o hennes kille längre, här försöker man vara lite anonym men då blir man mobbad i stället. Därför skriver jag ut hela hans namn....JONAS.)

Nä, om man skulle ta och skriva en nota i stället...och kanske, kanske försöka få lite sömn i alla fall....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0