Fest och tandemflyg

Oj, oj, oj....vilka dagar det har varit.
Vi har gjort så mycket så jag vet inte riktigt var jag ska börja. :)

Vi (Stina, Sanna, Victoria, Arnold, Patricia och jag) har haft lite avslutningspicknick hemma hos Stinisen, och den kvällen slutade med att jag satt på Danderyds sjukhus tunnelbana kl 3 på natten och spydde och var mer borta än hemma om man säger så. Det var släckt plus att ingen var hemma.
Men på något hum så kom jag hem i alla fall. Dagen efter upptäckte jag att jag hade ett stort hål i påsen jag gått och burit runt plånbok, mobil och diverse grejor i så det är nog ett mindre mirakel att allt kom med hem.

I allafall så började det lite lugnt och fint med en picknick på Stinas gräsmatta, vi hade allt möjligt smaskigt och mumsa på och det var jättemysigt.


Stina i sin "sexy move". :)


Sanna, Victoria (och jag) rökte vattenpipa...

Medan vi satt där och hade det mysigt så stod det plötsligt en främmande man ungefär 5-6 meter ifrån oss och pratade. Vi hörde inte ett ord av vad han sa för vi hade hög musik på, så vi frågade varandra "vad säger han?".
Stina sa till slut till honom "du, vi hör inte vad du säger!".
Då kom han närmare och han var tydligen en försäljare från Tele2.
Han babblade på om sitt och vi visste inte riktigt vad vi skulle säga för det var ju rätt uppenbart att vi hade fest och då borde han ju fattat att vi nog inte var så intresserade av vad han hade att sälja...


Victoria, Arnold och festdödaren (tele2 försäljaren)

När han äntligen gått igen så fortsatte festen.
Vi satt ute tills det började bli lite kyligt, då flyttade vi in festen och fortsatte där med drinkar, musik, fota, prova kläder och ha mys. :)


Victoria försöker få upp feststämningen igen. :)


Victoria och jag.


Arnold och hans blivande fruga Patricia.


Sannisen och jag.

Medan jag och Stina stod inne på toa och försökte pressa in mig i en av hennes klänningar så passade Arnold och Patricia på att gå hem. Men för oss andra var inte kvällen slut än, vi skulle gå till "Garbos" och svänga våra lurviga hade vi tänkt.


Stina och Victoria i taxin.


Stina, Sanna, jag, Victoria och nån kille som Stina tyckte var
snygg som av nån anledning skulle vara med på fotot...
vi kan kalla honom för Hubert.

Inne på Garbos så tappade vi bort varandra hela tiden, så det blev mest att vi letade o letade och sen skulle plötsligt Stina och Victoria åka hem. Sanna var spårlöst försvunnen så jag hängde med Stina o Victoria då...
Vi delade på en taxi och jag blev avsläppt utanför tunnelbanan vid Danderyds sjukhus.
Jag var helt slut! Nästa tåg skulle komma om 20 minuter och jag satt och sov på bänken och såg antagligen ut som en riktig alkis, satt och blundade hela tiden. Helt plötsligt börjar jag må jätteilla och blurp så kom en pöl framför fötterna på mig. Lyfte ena ögat för att se om någon tittade förskräckt på mig...nää...ingen där o ingen där...dåså då kunde jag sitta och blunda ett tag till. Ett rättare sagt ända tills tåget kom.
Och på något sätt kom jag hela vägen hem och jag mådde som jag förtjänade dagen efter...

Idag söndag har Jonas och jag varit i Södertälje för han skulle ÄNTLIGEN få utföra sin 30-års present bara 1,5 år senare, dvs göra sitt tandemflyg.
Stackars älsklingen var så nervös innan så han skakade. Fick lite dåligt samvete då att jag varit så hemsk och gett honom detta i present, men han försäkrade att han tyckte att det skulle bli skitkul och att han bara var lite pirrig. Jag hade aldrig vågat göra detta, men Jonas brukar alltid prata om att han skulle vilja göra såna här saker, så då tyckte jag att det var ett bra present...

När han gjort sitt flyg och var på väg ner så såg man nästan bara ett stort leende över hela ansiktet...han var helt lyrisk! På vägen hem i bilen så pratade han bara om hur häftigt det varit...och efter att ha varit tyst en stund så sa han plötsligt "jag måste hoppa fallskärm också!".
Jäjä...gör det du. Men det får DU bekosta då...galning.

Nu är vi hemma igen och gör ingenting...det är så varmt så man orkar inte.
Men man ska inte klaga....
Underbara sommar!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0