Blondering och jordgubbstårta

Nu är Mille och jag tillbaka i K-holm igen efter födelsedagsfirandet i Gnesta.
Nu har Albina, morfar och Jonas bror fyllt år och alla tre bjöd på - jordgubbstårta.
Det är nog den somrigaste tårtan som finns verkar det som, eller så är det bara fantasin som tryter. :)

Har sovit i syrrans lägenhet i natt, men Mille och jag får snart ta och gå till mamma för det ska komma ett par gubbar och fixa syrrans golv här snart. Min hund gillar inte främlingar så det är bäst att hålla sig borta.

I helgen ska jag faktiskt kors i taket träffa min kompis från Östersund, Malin (och kanske Hanna-Liisa också)
Hennes kusin tar studenten här i K-holm och då ska hon hit och fira honom/henne och då ska vi passa på att ses också eftersom vi är i samma stad. Vore dumt annars eftersom vi ändå brukar ses högst en gång per år...

Just ja, jag har ju inte skrivit hur det gick med mitt lilla blonderingsförsök...
Jag färgade det i en blond färg 4 gånger i torsdags tror jag att det var, och det slutade med att jag fick gå och lägga mig den kvällen med morotsfärgat hår och en snygg vit mittbena. Sov inte särskilt mycket den natten...låg och grubblade hur jag skulle göra kommande dag. Hur skulle jag gömma håret för att kunna gå till Åhléns och köpa färg så jag kunde färga det brunt igen? Men NÄÄ jag VILL inte vara brunhårig igen nu när jag kastat ut så mkt pengar på att försöka på det blont. Men hur mycket pengar har jag kvar då? Räcker det till frisören? Sådär höll jag på om och om och om igen tills ögonen till slut gick i kors på mig runt klockan ett på natten. Klockan fem när syrrans väckarklocka ringde var jag klarvaken igen och skyndade mig till syrrans säng och gnällde ynkligt "hjälp mig Mia...jag kan inte se ut såhär..."
Hon erbjöd mig att låna lite pengar så jag skulle kunna gå och fixa håret hos hennes killes dotter som är frisörska och nyligen har öppnat eget ("Rätt vågat" heter stället och ligger mittemot Ica nära, det gamla EGE-trafikhuset i K-holm. En jätteduktig tjej, gå dit!!) Så syrrans kille skjutsade dit mig och så fixade hon till så jag såg ut som en människa och inte nån rotfrukt i huvudet igen. Så jag har rödbrun grund (för att hon skulle få bort det orangea) och ljusa slingor över hela håret. Kan sätta in före och efter bild sen när jag kommer hem nästa vecka. :)

Så nu är jag mer än jättepank.
Frågade Jonas hur många gånger som helst om han hade några kontanter som jag kunde låna under veckan, och det hade han men han hade ingen lust att hämta dom just då när jag frågade utan vi "kunde ta det sen" sa han. Och så var det väl alla 4-5 gångerna jag frågade. I går när jag åkte tåget hem kom jag på att jag ju inte fått några pengar av honom. Vi glömde bort det...
Så nu ska jag hem till mamma och tigga lite pengar.
Tur att man är lillasystern, det brukar man ha nytta av... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0