Borta bra men hemma bäst.

Hela morgonen bestod av skolavslutningar.
Eftersom syskonbarnen går i olika skolor så fick vi vara med på två skolavslutningar och höra "Den blomstertid nu kommer", "Idas sommarvisa", "Sommaren är kort" m.fl två gånger om. Såna sånger som hör skolavslutningar till.
Först ut var Melinda som skulle ha sin skolavslutning i Nävertorp här i K-holm.
Melindus var uppe med sin klass och sjöng några sånger och dom var såå duktiga!
(Alla sjöng lite halvfalskt så som barn gör, men dom var duktiga som vågade gå upp o sjunga.)
Sen var det full fart mot stadskyrkan där Albina skulle ha sin skolavslutning. Regnet bokstavligen vräkte ner och även fast det inte var så lång bit att gå från bilen till kyrkan, hann man bli rejält blöt om skorna på den biten.
Även Bina var uppe med sin klass och sjöng några låtar.
Efter den skolavslutningen fick fröknarna blommor och sen gick vi till bilen och åkte ner till stan för att ta en fika.
Tjejerna var lite trötta efter skolavslutningen, var nog alla spänningar som släppte när allt var över.

Resten av dagen har vi faktiskt inte gjort något alls.
Vi var hemma hos mamma en stund och hälsade på, på kvällen var vi hemma hos syrrans kille och tittade på film ("7 miljonärer") och åt chips och ostbollar. Snokade djupt i syrrans skafferi och lyckades hitta en glömd ölburk som jag snabbt stal.

Och nu sitter jag i syrrans lägenhet och ska snart krypa ner till kojs.
Det har varit en bra dag.
I morgon hoppas vi på lite sol men det ser inte så ljust ut på den fronten...
På söndag kommer min prins (Jonas) och hämtar mig med sin (vår)blåa häst (bil) och så ska vi åka hem till Tokholm igen.
Känns som jag varit hemifrån toklänge nu och det har jag ju faktiskt varit (2 veckor).
Ska bli lite skönt att komma hem faktiskt.
Borta bra men hemma bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0