Bränt

Gah!
Äntligen rast! Och äntligen är denna veckan över.
Har stått i köket och lagat mat varje dag och idag bjöds det på bränd pasta Cabonara.
Stackars barn. Stackars personal.
Jag svischade runt i köket och självförtroendet var nästan på topp, och så kommer Eva ut i köket och frågar hur det går och börjar röra i grytorna och då ligger det bränd sås i botten! Så hela såsen smakar bränt sen när det är dags att servera.

Alla är helt slutkörda, trötta och går runt likt zombies och bara väntar på att semestern ska komma.
Och det är ju delvis mitt fel, menar hur mycket energi har man egentligen när man får käka bränd mat varje dag?
Inte så mycket nej.
Nästa vecka ska jag bara stå i köket i 3 dagar för jag är ledig på torsdagen o fredag är det stängt.
På onsdag är det sommarlunch och jag har nog inte beställt hem allt som behövdes för jag fick veta först efter att jag beställt att sommarlunchen skulle vara nu på onsdag.
En dag i taget, Nina...inte få hjärtsnurp...

I går var Stina, Cecilia och jag på bio och vi såg "Sex and the city 2".
Den har ju fått en massa dålig kritik men jag tyckte att den var rätt bra.
Vissa scener var väl lite fåniga (som när Charlotte ramlade av kamelen blev det lite hejsan svejsan över det hela och när kvinnorna med burka gick runt med dyra moderiktiga kläder under blev det också lite ridicolus...ridi..dick..ridikulus..ja ni fattar!)
Om ni inte har sett filmen än och tänker se den så ska jag kanske inte rabbla upp fler exempel.
Carrie kysser nån annan än sin man!
Men den slutar lyckligt. :)

Nu ska jag ta och jobba lite till sen är det helg.
Ska bli skönt med lite ledigt nu faktiskt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0