Det regnar här i Stockholm idag....

*Sjunger "Ja se det snöar" melodin*
Ja se det regnar, ja se det åskar det var ju roligt, hurra!
Och Millepille och Ninapina, de hamna mitti´t, hurra!

Det var tydligen min tur (tyckte Jonas) att hämta Mille från dagis för han skulle ut och dricka öl efter jobbet med några kompisar. Och att jag skulle hämta bestämdes ungefär samtidigt som det började regna, innan var det inga problem för husse att hämta hunden. Så börjar man gå från tunnelbanan och det har redan börjat regna lite smått men undertiden man går så bara ökar och ökar regnet och så börjar det att blixtra också.
Alla halvspringer på gatorna.
Det är en massa byggställningar utanför dagiset så Mille och jag blev stående där ett bra tag tills det värsta hade gett med sig.
När det nästan var över så började vi att gå hemåt.

Och eftersom jag inte visste att jag skulle hämta så hade ju inte jag några bajspåsar med mig, och då ska ju såklart hunden skita. Och givetvis var det två "vittnen" till det hela.
Så bara att dra en suck och börja med min teater IGEN som jag alltid gör när jag glömmer påsar och folk är i närheten.
"Men MILTON, ska du skita IGEN?! Du HAR ju skitit redan!" utbrister jag medan jag sneglar på människorna som är i närheten och kollar så att de verkligen hör hur oskyldig jag är.
Sen när han är klar så suckar jag uppgivet "Ja..." sen går vi och jag hoppas att ingen ska lägga handen på min axel och säga "Hörredu, plocka upp efter din hund." Men ingen säger något, antagligen för att de nu har hört hur "oskyldig" jag är och vilken storbajsare till hund jag har.

Nu sitter jag här i sängen med lap-topen i knät, kissekatten ligger tätt intill mig på ena sidan och en blöt, icke bajsnödig hund på andra sidan och vi har så myyysigt! :)

Nu är det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0