Jobbet

Har nu jobbat i tre dagar på förskolan och det är bestämt att jag ska stå i köket och laga mat varje dag fram till stängning. Har lyckats göra falukorv och makaroner, fiskgratäng (för första gången i mitt liv!) och idag potatisbullar med tärnade baconbitar. Och i morgon ska jag göra soppa till ca 70 pers. Tjo!
Det kommer att sluta med katastrof, jag kan inte göra soppa...fixade ju knappt att värma korven i måndags!

I kväll hade vi en liten sommarfest efter jobbet, fast vi var kvar på förskolan.
Vi åt sallader, bröd, pålägg, och en förälder hade bakat jättegoda kladdkakemuffins och Stina gjorde iordning goda välkomsdrinkar innan festen började. Blev en lyckad kväll med trevligt sällskap och god mat.

Nu är klockan mycket och det är dags att gå och lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0