Modellflygplan

Trött...är jag. Ögonen går nästan i kors på mig så det här blir ett kort inlägg.

I morgon efter jobb och "doggis" (hunddagis) så åker vi till Gnesta och Jonas mamma så vi har nära till kyrkan sen på torsdag när min farmor ska begravas.

Jonas ska flyga sitt modellflygplan på vägen dit så vi stannar i Trosa först. På onsdagar träffas alla "pilotwannabes" på ett flygfält strax utanför Trosa och flyger sina plan och pratar flygplanssnack, medan jag sitter i en varm bil och försöker överrösta det irriterande ljudet från planen med bilradion och bara sitter där i timtal för det inte finns något annat att göra mitt ute i ingenstans. I bland blir det en tupplur i baksätet, ibland tar jag en promenad som är på några kilometer in till samhället Trosa, men hur kul är det att sitta utanför det stängda bibilioteket eller Konsum och vänta till han är klar?
Det finns typ inga fler affärer i Trosa än Konsum och ett bibliotek...kanske en kiosk eller två också...och ett bageri.

Försöker komma på en hobby som gör att jag kan hämnas lite på Jonas så ska han få vänta på mig medan jag håller på med min hobby, och så ska jag ha med min hobby på vår semester också det är ju en självklarhet, och slutar jag tidigare från jobbet nån dag - hobby!!
En gång sa Jonas att jag skulle få prova på och flyga hans modellflygplan. Jag fick PETA på sändaren och så tyckte han att nu hade jag provat på att flyga, hahaha! :)
Undrar om jag får röra ratten den dagen han ska börja övningsköra bil med mig...

Ett kort inlägg skulle det här bli sa jag ju...
Dags att sova nu! Har en lång dag på flygfältet framför mig...
Och jo, jag älskar Jonas. Men inte hans hobby.
Natti natti...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0