tu parles francais?

När jag kom hem från jobbet låg det ett kuvert från ABF Stockholm på hallgolvet.
Jaha nu är det väl nån kurs som inte finns i skolan jag sökt till, mumlar jag för mig själv. Men till min förvåning så stod det faktiskt precis tvärtom.
"Välkommen till Moderna språk- franska kurs. Första kursen börjar den 16 augusti."
Där ser man.
Men jag hoppas fortfarande (hur liten chansen än är), att jag kommer in på Karolinska institutet och kan börja läsa till sjuksköterska i stället. Franska hinner jag läsa nån annangång. :)

Ska inte tjata om min matlagning på jobbet varje dag, men jag måste få berätta en sak jag tyckte var lite rolig.
Efter maten och disken så är det meningen att jag ska hjälpa till inne på en avdelning som behöver hjälp är det tänkt, det kanske jag har skrivit förut det minns jag inte.
Men så var jag på gården och så kom en pojke fram och sa att maten var god.
-"Åh tack, vad bra att du tyckte det" sa jag.
-"Ja....du har skärpt dig nu", sa han.
-"Tycker du det?", sa jag.
-"Jaa...det var en gång när maten inte var så god, och då sa du att du lovade att skärpa dig till nästa gång och nu har du gjort det", sa han.
Det hade jag helt glömt bort, men det mindes han. :)
Hihi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0