Do dotti do do....Chihuahua!

Usch vad trött jag är! Som en ekorre som har mjölksyra  i benen och är i ett ekorrhjul ungefär....eller nåt.
Man kan tro att jag har sovmornar varje dag för att man pluggar, och det kanske man hade kunnat ha lite då o då också...men jag kan inte sova. Har som en inre väckarklocka och jag vaknar mellan 7 och 8 oavsett om man ska iväg nånstans eller inte.




Idag har jag varit i Naturhistoriska museet med min naturkunskapsklass. Eller ja...vi var 4 stycken ur klassen som kom. En av klasskompisarna hade sin lilla chihuahua Pupu med sig. Han var en riktig man sa hon, men jag tvivlar på att man någonsin kan bli en riktigt man om man heter Pupu...
Hunden skulle visst gifta sig i sommar så nu är man bjuden på Chihuahua-bröllop också...bör nog inte ta med Mille.
Frågade om hon tänkte para honom sen så det blev valpar "jo, dom vill ha barn...(hundarna) så vi måste para dom för dom vill det." Okej...tittade på den stackars hunden som stirrade tillbaka på mig med sina stora ögon och satt där i mattes famn i sin stickade röda tröja och skakade.
Vi gick vår lilla runda och vi hittade alla möjliga varelser, dom flesta var faktiskt lik lilla Pupu utseendemässigt. Det var roligt tyckte vi.

Nu så är man hemma igen och sitter här med en frihetskänsla som inte går av för hackor. Nu är nämligen all skolarbete avslutad för denna gången, tills matten börjar i slutet av mars nångång...sååååå härligt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0