Hemma igen!

Då var man hemma igen dådå.

Jonas har varit iväg och åkt skidor i helgen och jag skulle hälsa på släktingar o vänner i hemstaden hade jag tänkt. Men så har vi ju en katt o en hund som nån måste ta hand om också. Milton (hunden) skulle Jonas ta med sig, men katten visste vi inte var vi skulle göra av. Min syster har fått nytapetserat så hon skulle smälla av om jag kom dit med katten som sen skulle riva på hennes tapeter, nej det gick ju inte...och mamma är ju sjuk och vill inte ha några djur hemma hos sig just nu. Så då var det bara Jonas mamma kvar som alternativ, så vi ringde o ringde henne men hon svarade inte. Det blev kväll och så till slut ringde hans mamma till oss och då frågade vi om hon kunde ta hand om vår katt. Det kunde hon och Jonas kom på att det var bättre om vi kom med honom på en gång för han skulle ju till Dalarna sen dagen därpå och då skulle det bli en omväg på flera mil för honom att åka till henne först.
Så det var bara att snabbt packa väskorna 20.40 på kvällen och mitt älskade Grey´s anatomy skulle ju börja kl 21, buhuhu...bara att bita ihop och ge sig iväg med packning för hela helgen och djur o allt.
Det är väl ca 6-7 mil dit så det tog ju en liten stund att komma dit.

Sen fick vi gå upp runt kl 6 morgonen därpå för Jonas skulle åka tillbaka till Stockholm och jobba, så jag fick ta ett tidigt tåg till K-holm. När jag kom dit gick jag hem till mamma och försökte sova lite men det gick ju inte...morr!

Senare samma morgon träffade jag Annika och vi tog en fika på Sultans. Eller ja....jag kör ju med min diet så jag tog en lokavatten och en kaffe, festligt värre.

Men VET ni vad? Jag vägde mig i morse (fast man egentligen inte ska det, utan vi ska kolla med måttband) och jag har gått ner 4,5 kilo på en vecka. Tror ni att jag är tokglad eller tokglad?
Den här veckan har jag bestämt för att gå på halvfart, dvs man får äta en näves storlek kolhydrater och fett och en handflatas storlek på protein....eller hur det nu var.
Spyr snart om jag får se en soppa i den där j-vla orange muggen igen!!!

Mamma verkar ju (som vanligt) inte förstå vad jag håller på med. Hon har hållt på som vanligt :
Mamma: -"Men ta en knäckemacka, det får du väl ta ändå??"
Jag: -"Nä......"
Mamma: -"Nähä......men ta en bit sockerkaka då?"....
Jag: -"Nejtack..."
Mamma: -"Det ligger godis i en skål i vardagsrummet, bara att du tar för dig..."

Mammor...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0