Konsten att montera ihop ett köksbord

Vårt hem är som vanligt i en enda röra, kläder överallt, smutsig o tovig hund, dammråttor överallt och när jag kom ut i köket och såg allt på bordet fick jag nog...kunde ju ÅTMINSTONDE försöka göra fint där...


Smutshund...


Smutskök...

Vi har dessutom syrrans gamla köksbord står omonterat i hallen för vi ska sälja det vi har nu, och Jonas har sagt att han tror att vi kan få mycket pengar för det (tillåt mig småle) så han ska kolla upp det. Men som vanligt blir inget gjort när det gäller honom (haha). Så jag tackar mamma och resten av släkten för ENVISHETEN jag har ärvt, för utan den skulle jag inte heller fått något gjort.

Så först tar jag alla hans grejor och lägger nån annanstans, sen tvättar jag bordet rent och fotar det för det ska väl in bild på Blocket så småningom. Sen monterar jag ner det och sopar rent golv.
Sen fram med det nya köksbordet....ryggen värker på rätt bra vid det här taget men envisheten gör att jag fortsätter...
Får dit 1 ben...2 ben...3 ben...först vid det 4:de benet märker jag att jag skruvat dit två av benen fel.
Stålbenen är byggda på ett sätt så mönstret ska vara lika på alla.
Gaaah.....


....gaaaaaah!!!

Inget annat att göra än att svära i några minuter och sen sucka tungt och börja skruva bort två ben och sen sätta dit dom RÄTT den här gången.

Sen var det 4 stolar som skulle sätta ihop också, men det gick (relativt) smärtfritt.


Tadam!

Känner mig väldans duktig när jag fått ihop det alldeles själv.
Nu ska jag lägga mig raklång på golvet för att vila ryggen och kommer antagligen inte upp därifrån idag (J ska dricka öl med kompisar i kväll och kan inte dra upp mig), så det här blir det enda ni hör från mig idag.

Tudelilu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0