Läkarbesök

Har nu varit på vårdcentralen och gjort lite undersökningar.
Berättade precis allting för läkaren att det hänt mkt tråkiga saker i mitt liv på kort tid, trycket i bröstet, att hjärtat slår fort, min diet, andfåddhet, sjukdomar i släkten o.s.v
Hon tog puls, lyssnade på hjärtat och kollade blodtrycket. Hade alldeles för höga värden för att det skulle vara normalt och hon ville veta vad detta berodde på, så jag fick göra EKG också men det såg bra ut. (Jättekul att ligga där med boobsen i vädret, tur att det var en tant som gjorde EKG:t på mig och inte en mcdreamy-typ från Greys anatomy ;) ...)
Men läkaren såg allvarligt på detta och sa att i bästa fall handlar det om blodbrist eller att köldkörteln krånglar och det var lätt att göra så det blev bra igen. Det var en minimal risk att det var något allvarligt men ville ändå kolla vidare på det här. Så jag fick göra blodprov också och ska ringa läkaren i morgon bitti och höra om blodprovet visade något. Blev jag sjukare skulle jag åka in till akuten bums.
Glad Påsk Nina........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0