Min lördag och söndag

Inskrivningsarbetet i religion är färdigt nu! Hurra!
Fy fan vad bra jag är egentligen. Har suttit och bara hållt på med arbetet i flera timmar och nu är dessutom skiten ivägskickad i väg till sitt öde, och jag behöver förhoppningsvis aldrig arbeta med det igen.
Har bara ett arbete kvar att göra nu i Naturkunskap och den ska vara färdig till den 10 mars så jag har några dagar kvar på mig. :)

Den här veckan ska jag faktiskt jobba några dagar på gamla jobbet. Måndag, tisdag och fredag ska jag vara på dagiset. Tydligen några som blivit sjukskrivna och några är sjuka och några är bortresta, men jag jobbar gärna.
I need money!

I går var Sanna, Maria, Victoria, Frida och jag på Södermalm och käkade mat i en jättemysig restaurang!
Det var dyra priser, min Guiness kostade 68 spänn för ett glas. (Köper man på Systemet får man ett glas för ca 16 spänn) Och jag tog en av maträtterna som var billigast och den kostade runt 160 spänn, resten av maten kostade över 200 spänn. Men vilka portioner sen! Mamma mia, dom kom in med jättetallrikar med en mängd mat som hade kunnat räcka till oss alla. Maria som beställde soppa var fortfarande hungrig när hon var klar, så hon åt upp halva min portion. :)
Sen satt vi och snackade om allt möjligt. Jättemysigt var det och kvällen gick snabbt över.
Jonas mamma sov över hos oss från i går till i dag så det blev inget mer dricka för min del, kunde ju inte komma hem och sjunga raj raj när hon låg där i soffan och ugglade.

I dag gick vi en promenad ute på Riddarfjärden. Vattnet nere vid Norrmälarstrand har blivit till tjock is, och där promenerar massor med folk varje dag. Så idag skulle vi också ut på isen och det var faktiskt jätteskönt ute i solen. Vi gick och pratade och plötsligt ett högt "knaaaaak!"(som när isen brister) Jonas mamma och jag stelnade till...Jonas sa att det inte var någon fara men våran vilja var starkare så han hade inte så mkt val än att följa med oss in till land igen. Han tyckte att vi var jättefåniga.
Efter promenaden åkte hans mamma hem och vi skulle ut på äventyr i det fina vädret tyckte han.

Det stora äventyret slutade med att vi åkte till Bauhaus och skulle kolla efter adapter till vår diskmaskin. Men som den stolta tupp han är så vägrade han att fråga personalen om hjälp. Så jag gick ut till Mille i parkeringen för jag visste att detta skulle ta tid. Vi satt där bak i bagaget med öppen dörr och ugglade i en timme innan Jonas kom ut - tomhänt. Han mumlade något om att han nog skulle ringa fastighetsägaren och fråga om några hantverkare kunde hjälpa oss i stället...

Nu har jag surat en stund och han är förlåten och nu ska vi kolla på TV och äta lite kvällsmat. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0