Mindre nervös måndag

Helgen gick ju med rasande fart som vanligt. Men jag ska inte klaga, slapp ju gå upp tidigt i morse och ut i snöovädret som vissa andra var tvungna till att göra.
Har varit i skolan idag och gjort mitt Naturkunskapsprov. Det gick väl sisådär tror jag. Är överlycklig om jag blir godkänd.
På vägen till skolan kom jag på att det är dags att köpa nya skor igen. Stövlarna jag har nu läcker in vatten, så jag har fått gå med dyngsura, iskalla strumpor i flera timmar idag. Var skönt att kasta av sig rubbet när man väl lyckats komma hem igen.

Vi var ju som sagt i K-holm i helgen och flytten gick som smort. Men jobbigt var det. Som fan. Jag har träningsvärk i ena armen idag och ryggen är helt paj. Skulle vara skönt att införskaffa sig en rullator som man kunde hänga på de värsta dagarna när inte ryggen vill hålla upp en. Tyvärr är det ju inte så många 29 åringar som använder rullator ute på gatorna, så jag är nog tvungen att vänta i några år till.

Och så var deltävling 4 i Melodifestivalen också, denna gången i Malmö.

1. Sibel - Stop: Med krusad klänning sjöng hon en upptempolåt som jag inte minns ett hjorta av just nu ärligt talat. Men den var inte en av de bästa i alla fall så mycket minns jag. :)

2. Py Bäckman - Magisk stjärna: Det första jag reagerade på var hur lik hon var Ozzy Osborne med sina solglasögon och slitna hår hängande fram i ansiktet. Hon sjöng en riktigt menlös låt som kanske kommer att spelas på Svensktoppen i en vecka eller två. Men jag hoppas att jag slipper höra den igen.



3. NEO - Human Frontier : Han kunde få upp rösten i falsett han nästan så man började undra om han hade bundit ett snöre från sin lille vän i byxan, till en person bakom scenen som drog det värsta den kunde när det var dags för refrängen för då blev det så ljust, så ljust så det är inte kloookt. Iiiih!!

4. Lovestoned - Thursdays: Nog är väl torsdagar liiiite roligare än att förtjäna en sånhär tråk-låt? När alla stod på rad på scenen på slutet och vevade med armarna hade jag lust att ställa mig upp framför soffan och veva med armarna och sjunga "we shall overcoooome...".

5. Anna Bergendahl - This is my life: Äntligen något att hänga i julgranen. Snälla söta rara Anna från Idol. Hennes röst påminner lite som en blandning av Agnes och Shakira....fin låt.

6. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar: Det är klart att en Wahlgren ska dyka upp i Melodifestivalen också, säg ett program som dom inte har varit med i. Hon lyckades tjata in refrängen i skallen på mig så jag minns den än idag. Men näääe....nääääe....påminde lite om hennes låt "Svindlande affärer" från 80-talet. Refrängen i alla fall.

7. Noll Disciplin - Idiot : Deras artistnamn och namn på låt säger allt. Kunde inte sagt det bättre själv. En fråga bara: Vad hade dom där att göra överhuvudtaget??

8. Peter Jöback - Hollow: Peter tar i ända från rektum när han sjunger sina ständiga musikallåtar. Det HADE ju kunnat bli så bra, började ju så bra...men så blev det platt pannkaka...suck.



Anna & Peter vidare till final...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0