Sovmorgon? Glöm det!

I går mådde jag skit rent ut sagt. Huvudet värkte och kändes som ett bowlingklot, kände mig febrig, frusen och TRÖTT! Är min enda lediga dag idag så jag hade tänkt få lite sovmorgon, men det hade inte Jonas tänkt att jag skulle få.
Jag vaknade av att Jonas höll i mina armar och ruskade på mig "Nina...nina!"
Till slut fick jag fram ett "Mmmm...?"
-Ska Milton vara hemma från dagis idag eller?
Men det sa jag ju redan dagen innan att han skulle vara men det var Jonas som inte tyckte att han skulle vara det bara för att det är så snorhalt ute nu, och jag inte ska gå några långpromenader med honom för att inte göra illa knäna igen.
-Mmmm, svarade jag och tänkte "somna om!, somna om! jag vill soooovaaaa!"
-Okej, kvittrade Jonas och sa glatt till Mille att han fick vara hemma. Och pang där åkte dörren igen.
Jag låg kvar.
"Somna om!, somna om!"....nä....kunde lika gärna öppna ögonen för det gick inte att somna om. Kollade på klockan...8. Jahapp. Nu är det 10 timmars ensamhet som gäller, vad ska man hitta på för skoj idag?
Både hunden och katten ligger helt utslagna och bara sover så dom är jätteskojiga just nu. Sofia är bortrest så henne kan man inte ringa....Syrran, Hanna och Annika bor alldeles för långt bort för att jag ska ha ork och pengar att åka tåget fram och tillbaka på en och samma dag.
Chansar nog och ser om Cecilia har tid att hitta på något idag, vi har inte träffats sen oktober...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0