Utmaningar

Hjälp vilken dag. Den har varit FULL med utmaningar för min karaktär. :) Min dåliga karaktär...

Först hade jag betygsamtal med religionläraren (fick VG! :) ) så den lektionen var snabbt avklarad. Skulle ha betygsamtal med naturkunskapsläraren också lite senare på dagen, rättare sagt 2,5 timme senare. Men jag hade precis gått hela vägen hemifrån till skolan så jag kände inte för att gå hem igen. Dessutom var det snorhalt på vissa ställen så det vore lite att utmana ödet, var glad att jag kom dit hel med båda knäskålarna på plats.
Så vad skulle man hitta på då?
Gick först en runda runt på stan och tittade lite i skyltfönstrena. Sen bestämde jag att en kopp kaffe skulle man ju kunna ta för det får man ju dricka under dieten i alla fall, så fick man komma in lite i värmen dessutom.
Sagt och gjort så tänkte jag först sätta mig på ett 7 eleven, men tänkte sen att jag skulle försöka hitta något mysigare så kunde man kanske sitta där en stund.
Hittade ett jättemysigt café och beställde mitt kaffe. Servitrisen frågade om jag ville ha något mer.
Sneglade på alla mumsiga wienerbröd, chokladbollar...åh semlor! Men näää! Jag skulle inte ha något mer och tog mitt kaffe och satte mig. Det var första utmaningen.

Andra utmaningen kom när klockan äntligen blivit så mkt så det var dags att gå till naturkunskapen. Då hade vår lärare bullat upp ett långbord med chips, lösgodis och saft....
Alla satt och mumsade i sig, och skålarna stod säkert bara 30 cm ifrån mig...men jag lyckades att inte ta en enda bit godis eller chips. Kände mig väldigt stolt efteråt. :)
Men så den tredje utmaningen åkte jag dit...
Alla i naturkunskapsklassen tyckte att vi borde hitta på något skoj tillsammans, så vi kom på att det är St Patricks day idag och gick till en irländsk pub för att dricka några öl och snacka lite.
Tänkte hur ska man ta sig ur det här? Man ville ju inte banga, verkade ju mysigt att följa med....så när servitrisen kom och alla beställde sina öl så hörde jag bara mig själv säga att jag ville ha en Guiness....
Det blev två Guiness innan jag gick därifrån. Och då hade jag bara "ätit" en soppa på morgonen och två öl på det....ja då blir man lite yr i bollen kan jag säga.
Men jag hittade hem som tur var och kom nyss hem och gav min älskling en stor puss, han tyckte att jag luktade som en alkis. Nu var allt som vanligt igen.
Hem ljuva hem. Och slut på utmaningar... för idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0