Xtravaganza

När jag satt vid datorn i vanlig ordning häromdagen och surfade runt lite så ploppade det upp reklam som det alltid gör, man slipper ju aldrig reklamen nästan var man än befinner sig.
Det var reklam för Xtravaganza som dom kallar sig, och det var ett ställe där man kunde få rådgivning, rätt träning, en egen handledare, och personlig kostrådgivning, man ska typ sitta i grupper på 8-10 personer och prata och då ploppade en tanke upp i huvudet på mig. Såg framför mig hur man ska ställa sig upp inför alla och säga "hej jag heter Nina och jag är en tjockis. Och alla svarar hej tjockis!"
Det lär ju bra så jag klickade på annonsen.
Där stod det i regel samma sak och det var fullt med solskenshistorier om folk som lyckats gå ner hur mycket som helst med hjälp av Xtravaganza. Det stod att man själv fick välja om man vill gå ner snabbt eller sakta men säkert.
Jag har hållt på med soppor förut och det suger verkligen. Så jag var lite rädd att detta också var att dom ville att man skulle hålla på med dessa förbannade soppor. Jodå, det skulle man till viss del...
Vill man gå ner snabbt så ska man bara hålla på med soppor, vill man gå ner i halvfart så äter man mat vissa måltider och soppor vissa ggr under dagen.
Jag skrev några frågor till dom och mailade för jag tyckte att informationen på hemsidan var lite luddig. Det stod t.ex inte om man var tvungen att binda medlemskap med dom eller inte och så stod det att dom ville att man skulle börja med soppor första veckan/veckorna för att sen övergå till mat. Men alla som skriver om Xtravaganza skriver bara om att de ätit/druckit soppor.
Ska visst på informationsmöte med dom nästa vecka så får vi se vad som säger. Är bara rädd att jag får höra en massa jag inte tycker låter så bra och vill dra mig ur och så sticker dom ett kontrakt under näsan på mig.

Är det nån här som har hört något om Xtravaganza? Många känner visst igen namnet men har inte riktigt koll på vad det är. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0