Dåligt samvete

I går när jag skulle hämta Milton från hunddagis så följde hans "fröken" med uppför trappen.
Milton var tokglad som vanligt och skuttade och skulle försöka sno kopplet och dra iväg mig. Fröken stod och tittade en stund, sen sa hon "Ja, vad skönt för dig Milton att få gå hem lite tidigare idag."
Jag har ju varit borta lite grann både i K-holm och Halmstad de senaste 1,5 veckorna bara, men annars hämtar vi ju alltid honom strax efter kl 15 för det är tidigast då man får hämta hundarna.
Så jag svarade inte så mycket på det där hon sa för jag tog inte åt mig.
Men hon fortsatte "Ja han mår ju inte bra alls av att bli hämtad sent, man märker ju det på honom."

Varför säga något sånt? Får ju bara dåligt samvete av att tacka ja till jobb dom få dagar man får jobba.
Jag ska jobba idag förresten, det verkar vara rätt mycket folk som är sjuka på jobbet. Även kocken har gått och blivit sjuk och vem tror ni ska få stå i köket idag? Moi! Jag ska laga mat åt 70 barn och 16 personal, tjo! Men det har ju gått bra förut så det vore ju synd om jag brände ner hela köket den här gången...

Ser att klockan rusar iväg, så det är dags att sluta nu, var bara tvungen att skriva av mig lite. :)

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0