Fattig

Idag vaknade vi innan tuppen för Jonas mamma sov över hos oss för hon skulle flyga till Rom idag och ville ha nära till flygplatsen. Och Jonas hade erbjudit sig att skjutsa henne och hon skulle vara på Arlanda kl 5 så dom fick kliva upp 3,45 i morse. Och dom var inte speciellt låga på rösterna när dom pratade så jag vaknade också, men låg kvar i koma i nån halvtimme men lyckades inte somna om. Så vår fredagkväll kommer väl att sluta med att vi hänger på varandra huvud mot huvud i djupsömn, med långa dräggeltrådar hängandes ur våra munnar kl 20 i kväll.

Vårt Internet har krånglat, Com.hem (akta er för com hem) håller på och grejar något med nätet så det "ska gå smidigare" men i stället har det inte gått att få igång det alls. Men idag verkar det funka, för stunden i alla fall. Så jag gick in på min internetbank och det var ingen rolig syn. Jag fick ju ca 700 kronor från CSN senast och dom pengarna försvann ju ganska snabbt, och då inte på nöjen utan räkningar. Alltid dessa jäkla räkningar.
Så nu längtar jag efter mina 700 från CSN och hoppas på nån liten peng från jobbet så jag kan betala mina 3 räkningar jag har kvar. Fast jag får nog inga pengar från jobbet för chefen som aldrig är på plats hade ingen T2:a som jag kunde fylla i, så det jag jobbade i april har inte skickats in än.
Sen så måste vi göra stora servicen på bilen som nu har kört 12000 mil annars blir det snart körförbud på den, och det lär gå på en hel del pengar. Och sen fyller syrran och min yngsta systerdotter, och Jonas bror fyller 30 och alla dom måste ju få varsin present. Så pengarna rullar verkligen nu, inga som helst problem att göra av med dom.
Vi får leva som ett par kyrkoråttor i juni...och leva på vatten och bröd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0