Födelsedagar

Vi är 4 stycken i vår släkt som fyller 30 i år...jösses vad gamla vi börjar bli. :) Fast det är skönt att jag fyller sist av alla. :)
Min kusin Andreas, Jonas bror, en annan kusins kille och så jag, vi fyller 30.
Började att fundera på min födelsedag bara för att Jonas bror snart fyller år. Jag fyller ju inte förrän i december iofs, men man brukar ju ha svårt att bestämma sig så det är lika bra att vara ute i god tid.
En önskan skulle ju vara om syrran, hennes barn o gubbe, Jonas o jag kunde åka iväg nånstans men dan före julafton är ju en väldigt dum dag att vara borta på, särskilt om man som syrran har barn. :/

I vår släkt firar vi bara varandra om vi fyller jämnt. Alltså jag firar ju alltid Jonas, mamma och syrran och hennes barn, men resten av släkten firar vi om det är jämnt och om det inte är ett barn som fyller då firar vi varje år förstås.
Så födelsedagen brukar gå till att man sitter hemma hos mamma (eftersom hon har svårt att ta sig nånstans) och äta tårta och prata en liten stund, sen går alla  snabbt hem till sig igen. Min födelsedag brukar vara som en onödig extradag för det är ju dagen innan julafton och då har ju alla fullt upp med sitt. Så därför känns det som att man vill hitta på något speciellt i år, man fyller ju trots allt vuxen bara en gång...
Tur att man har lång tid kvar att tänka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0