Hit o dit

Godmorgon!
Mille och jag är själva hemma hos syrran för alla är på jobb/skola.
Det är jättefint väder ute idag så jag tror att vi ska ta en långpromenad om en stund.
Har egentligen inget speciellt att skriva.

Kommer att sova hemma hos mamma i natt för hon blev sur igår när jag sa att jag skulle sova hos syrran. Som alltid när man är här så får man dela upp dagarna och nätterna så man får sova vissa nätter hemma hos mamma, och vissa hemma hos syrran för att göra både mamma och syskonbarn nöjda. Mamma (och nästan alla andra släktingar) tar för givet att jag ska hjälpa henne med allt när jag är här, det är rätt tröttsamt. I bland önskar man lite omoget att man kunde dela på sig! Att man var en "slav-Nina" som är hos mamma non-stop och gjorde allt, och så den riktiga jag som fick göra vad jag ville och träffa vem jag ville, utan att känna att man gjorde någon besviken hela tiden. Det är inte lika roligt att komma "hem" längre....

Men den här förmiddagen är bara min och Miltons, och nu ska vi ta en promenad i solen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0