Home sweet home.

Nu är jag hemma igen från Halmstad. Åktrött som bara den men idag ska man (kanske) iväg igen till hemstaden.
Vaknade med halsont så jag få vänta o se hur det blir,  vill ju inte att varken syrran eller hennes barn och absolut inte mamma ska bli smittade.

Halmstad ja, hälsade på min kompis Karolin där. Hon bor där med sina 2 katter den ena VÄLDIGT pratglad och den andra är jätteblyg och ligger mest under sängen o gömmer sig.
Vi hade otur med vädret så vi gjorde inte så mycket annat än att ta promenader, hyra film, äta onyttigt (EN nyttig dag hade vi) och snacka skit. Men det var skönt också att bara ta det lite lungt. Samma dag som jag skulle åka hem så sken solen och det var sommarvärme ute, då tog vi en 2 timmar o 45 minuter lång promenad genom hela halva Halmstad. Jätteskönt! Vi gick genom stan, till havet och tillbaka hemåt igen. På något konstigt sätt är det alltid lättare att prata under tiden man promenerar bredvid varandra än vad det är t.ex när man sitter mitt emot varandra vid ett bord. Vi hade mundiarée båda två. :)

Sen bar det iväg hemåt, resan hem gick bra och när man äntligen var hemma i Stockholm igen så mötte Jonas upp mig där med bilen så skulle vi åka hem till Sofia och P-Å för att fira Sofia som fyllde år. Dom bjöd på alla möjliga mumsiga bakverk de gjort. Efter att vi varit där ett tag så åkte vi hemåt. Jonas kände sig förkyld (vet inte om det är pollenallergi) och jag hade ont i min hals så vi båda somnade framför tv:n...minns knappt att vi gick o la oss...

Idag skiner solen igen och jag ska snart iväg till skolan...får se om det är någon idé att packa väskan. Typiskt att man ska få ont i halsen NU. Jag har inte varit förkyld sen jag slutade jobba på dagis i juli nångång...
Nu ska jag ta och skala mina ägg som jag tänkte äta till frukost.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0