Lady Gagakonsert

Åh så bra konserten med Lady Gaga var!
Nu vill jag inte bara vara kompis med Amy Mcdonald utan Lady Gaga också, vilken trio...

Syrran och jag fick skjuts av Jonas till Globen och regnet bokstavligen öste ner!
Och det var världens längsta kö in till Globen men det fanns inte annat att göra än att ställa sig där.
De flesta hade ju luvor eller paraplyer, själv var jag tyvärr inte så smart så jag tänkte på att ta med mig det så man såg rätt snart ut som en nerdränkt katt.


I ösregnet på väg in till konserten! :)


Mia utanför Globen (man ser lite av den långa kön
bakom henne också...)

Men till slut kom vi äntlingen in och då blev genast allt mycket roligare igen.
Vi tänkte köpa med oss lite in att mumsa på inne på arenan så det var bara att ställa sig i nästa kö, men denna var inte lika lång som tur var.
Sen kom vi in och hittade våra platser, helt okej platser!
Vi märkte att nästan alla tog kort på sig själva så vi ville inte vara värre vi och gjorde det vi också.
Den bilden har försvunnit helt plötsligt så jag får be Mia att skicka den till mig en gång till mig sen.

Och så halv nio började konserten! Alla vrålade rakt ut och vi fick se en video med häftiga bilder på henne och annat till häftig musik. Och så fick man se henne bakom en skärmduk under hela första låten.
Och sådär höll det på, skitbra musik, filmer på skärmen, en himla massa klädbyten (roliga kläder!), publiken vrålade mest hela tiden men blev helt galna när hon sjöng "hitlåtarna" som spelats flitigt på radion, basen var på högsta volym, hon hade fejkblod på sig och en LÄSKIG Marulk på scenen. :)


Scenen blir alltid mindre på kort...men den lilla figuren är Lady Gaga
i alla fall...





Är så glad att vi kom iväg på konserten i alla fall till slut, länge sen vi hittade på något själva systeryster o jag. :)

Nu är det slut på det roliga, syrran har åkt hem och jag har glömt min mattebok i K-holm så Jonas är i stan (han skulle ändå köpa nya skor) och köper en ny bok som jag kan lämna tillbaka sen för det är återköp på 3 dagar...ja jisses...
Så det kan bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0