Stress

Det har varit fullt upp de senaste dagarna med jobb, skola och plugg och dessutom har Jonas stängt av Internet för att jag verkligen SKA plugga. :)
Har hunnit med jobb och skola idag också och nu har jag äntligen kommit hem igen, min "lill-helg" har börjat igen. Den börjar alltid på onsdagar, onsdagar är mina fredagar för nu har jag ingen skola förrän på måndag. :)

Nu har jag äntligen fått veta att man kommer att få sommarjobba i förskolan jag jobbade i förut. :)
Kocken kommer att ha semester från 14 juni, så eventuellt får jag börja då (dvs stå in da kitchen*v-tecken, v-tecken*)
Så jag kommer att få jobba med Victoria, Stina och Sanna m.fl denna sommaren också, tjohoo! :)

I övrigt har det inte hänt särskilt mycket. Försöker att plugga matte som en toka, men det är svårt när man fastnar i ett tal hela tiden. Jonas och jag småskäller på varandra varje kväll numera för att han försöker att förklara matten för mig på sitt KTH-vis och jag som inte är så matte-smart fattar ju inte vad han menar och ifrågasätter allting tills han blir helt galen på mig. Och så lite mensvärk och hunger på det så blir Nina ett elakt, slemmigt monster som äter nördar som gått på KTH till kvällsmat.
Ikväll flyr Feldt (Jonas efternamn) fältet hem till mamma Feldt i Gnesta igen (han påstår att han ska flyga modellflygplan, men jag tror att han bara vill slippa mig en kväll, hahaha.)
Det är inte lätt...you can run, but you can´t hide. :p


Kommentarer
Postat av: Ida (Eriksdotter)

Vad väl jag känner igen det. Jag och Erik klöste nästan ögonen ur varandra när jag pluggade matte. Han tog nästan en matte-examen på universitetet och jag har bara läst Matte A, så det var ju lite skillnad i kunskaper, men det vill man ju inte erkänna, HAN har ju självklart fel...

2010-05-25 @ 09:39:49
URL: http://energida.se/wordpress
Postat av: Nina

Ja eller så tycker man att han förklarar för svårt o säger surt att jag minsann inte går på KTH utan att han får ta lite lättare exempel. Och han svarar lika surt att han inte är någon lärare och jag svarar "nää, märker det..." Nu kan man skratta åt det i efterhand men oj vad vi har varit sura på varandra pga matten. Men nu är den över och igår var första kvällen vi var sams på länge, haha. :)

2010-05-26 @ 10:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0