Babyface

Idag gick jag till en frisörsalong här i närheten och beställde tid till den 11 dec när jag ska ha festen.
Tänkte kosta på mig lite och göra mig lite fin för en gångs skull och ha en riktig festfrisyr med håruppsättning och lockar och hela köret. Vad är ett bättre tillfälle att göra det på, om inte på sin 30-års fest?
Precis som alla andra så häpnade frisörerna när dom frågade hur dags jag skulle gå på festen för dom tog för givet att det var nån annans fest och jag förklarade att det var min 30-års fest och hur dags den började.
Kunde läsa klart och tydligt på deras miner "VA? Fyller HON 30?!"
Precis som när jag och syrran var på boupptäckningen för ett par veckor sen och hon som höll i det hela frågade mig om jag fyllt 18 än....
Och att jag två gånger på dom 10 åren jag fått handla på Systembolaget sluppit visa id-kort. TVÅ ggr!!!
Och dom två gångerna har jag överlycklig ringt till syrran och berättat om den stora händelsen att jag sluppit visa leg.
Wiieho. Har man nångång glömt id-kortet så är det ingen idé för mig att ens gå in på Systembolaget och det är ju inte alltid så kul.
Men nog om det innan jag sitter här och surnar till. :)

När Jonas slutar jobba om ca en halvtimme ska vi åka till Mio och kolla lite möbler.
Ni skulle se hur det ser ut här hemma, eller nej det skulle ni inte vilja förresten. ALLT är i en enda röra...mer än vanligt alltså. Vi håller på och möblerar och grejar i alla rummen samtidigt. Vi är inte så smarta så vi tar ett rum i taget utan här ska allt göras på en och samma gång.
Tänk att vi alltid ska starta en massa projekt i samma veva som vi ska ha fest...likadant förra året när jag skulle ha fest, ja då kom vi på att vi skulle måla och tapetsera i vardagsrummet helt plötsligt. Och samma dag som jag skulle ha festen så stod jag och målade väggar och var vitprickig över hela mig och hann inte ens byta om innan festen började...jösses. Så man håller på...
Nu är det 3 veckor kvar tills festen är och jag hoppas att vi inte står samma dag och kämpar med något utan att vi hunnit klart innan dess!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0