Blöt tisdag

Idag kom första riktiga snön. Den lägger sig som en blöt smörja på marken och bildar stora pölar överallt så man var helt dyngsur om kläder och hår när man kom hem. Och mina nya stövlar verkar snorhala så det är bara te o sätta på sig tantbråddarna IGEN för skulle jag ramla så kommer jag inte upp för egen maskin. Då blir jag liggande där och fryser antagligen ihjäl efter ett tag och det vore ju dumt.

Det blev tyvärr ingen fika med Sofia idag, jag fick förfrågan om jobb och jag kan inte tacka nej till det för jag behöver tjäna lite stålar så inte kontot blir tomt lika fort som förra gången.
Så jag fick jobba på en syskonavdelning där jag, mina knän o rygg trivs allra bäst.
Mina arbetskompisar är så gulliga så dom ordnar o fixar så jag ska få jobba inne på en syskonavdelning och inte på en småbarnsavd med tanke på min trasiga kropp.
När jag kom hem från jobbet så stod den nya sängen på höggavel i hallen. Den ser såå fin ut men den får stå kvar där ett tag till för vi tänkte tapetsera om i sovrummet först innan vi ställer dit den på plats.
Och sen så måste vi ju försöka sälja vår gamla säng också. Ingen som är i behov av en 140 bred säng? Någon?

I kväll är det "Desperate housewives" kl 21 i kanal 5 som gäller!
Tror att jag ska kura ihop i soffan och hålla mig inomhus resten av dagen så får det snöa bäst det vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0