Fyllekaja

Jag brukar kalla min systerdotter för Rambobina för att hon slåss när hon blir arg (särskilt sin syster), men just nu får jag nog kalla mig själv för det. Inte för att jag slår eller har slagit någon, utan för att jag ser lite grann ut som en kvinnlig version av Rambo.
Kan ju börja med att säga att jag aldrig kom iväg på någon inflyttningsfest...
Victoria och jag fick för oss att festen skulle börja kl 18 men som tur var så hade Stina tittat en extra gång och sett att den inte började förrän kl 20. Så Victoria och jag gick hem till Stina innan för att festen skulle vara i närheten av där hon bor.
Kan ju tillägga också (till lite självförsvar) att jag hållit på med sopp-diet under hela förra veckan, så när Stina började bjuda på ett par glas vin och ett par glas med rom och cola så gick alkoholen raka vägen upp i huvudet på mig och jag blev stupfull. Victoria gick före till festen för klockan passerade 20 och jag väntade på Stina som hade ändrat sig och också ville gå på festen...men medan hon gör sig i ordning så blir jag mer borta än hemma i huvudet och börjar spy som en gris och slocknar i hennes säng. Charmerande till tusen.
Nästa morgon har jag ett sår mellan ögonen och är rejält svullen i pannan och har blåmärken lite överallt.
Och igår morse och i morse så hade svullnaden gått ut lite mot ögonen, men som TUR var så märkte inte så många av det under dagen på förskolan.
Herregud så det kan bli. Det sägs ju att "vill man vara fin får man lida pin", men vad fan...borde förstått innan men tänkte inte på att soppdiet+alkohol=BIG nono!
Men det är försent att vara efterklok, har redan fått smeknamnet "fyllekaja" av Jonas.
Ska ut kommande helgen också, men då tänker jag ladda upp med ett par portioner MAT innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0