Namnsdag

Grattis Nina på din namnsdag.
Åh, tack Nina!
Namnsdagar är ju egentligen inte så viktiga men just såna här dagar minns man från sin barndom när mormor kom varje namnsdag med nybakade kakor och bullar som hon gjort själv och så fikade hon hos oss.
Det behövdes inte mer än så, det var en tradition som mormor startat som till slut blev lika viktig för både henne och mig, och hon gjorde såklart så med alla oss fyra barnbarn.
Idag är det ingen som kommer ihåg att man har namnsdag och det spelar egentligen ingen roll, men jag firade min älskling på hans namnsdag i mars och han fick t.o.m en present.
Jag har påmint honom i veckan om det i hopp om att få lite i återgäld. Men icke då.
I går kväll gick vi och hyrde film och tänkte köpa lite godis, LITE godis nu när jag tränat som en toka hela veckan.
Och sa att det räckte om han betalade mitt godis så kunde det vara min lilla namnsdagspresent. Men vi hann inte mer än till affären och hade bestämt oss för film och plockat till oss vårat godis så räcker han fram grejerna till mig och frågar "betalar du?". Jaha...bortglömd i år igen. :) Det är min glömska älskling i ett nötskal det.
Nu är det bara några timmar kvar till Jonas slutat jobba för idag och så ska vi packa ihop det sista och bege oss mot Kåholmen igen. Spa i morgon! Ska bli så himla kul att träffa Susanne och Carina igen! :)
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0