Plånboksjakt

Torsdag...inte klokt så fort veckorna går.
Senare i kväll ska Jonas och jag hem till Sofia och P-Å på lite julmys. :)
Dom skulle fixa glögg och pepparkakor och vi har med oss lite godis.
Köpte en julstjärna också som jag hade tänkt ge till dom, Sofia har svår astma och jag tänkte först att den luktar inte så mycket så det går nog bra, men som tur var så ringde jag min syster och frågade henne vad hon trodde. Och hon hade hört att julstjärna inte alls var så bra att ge till nån med astma, så jag kollade upp information på Google och där stod det också på vissa ställen att julstjärna vs astmatiker är lika med no no.
Så det är bäst att jag behåller blomman här hemma.



I går hämtade vi ÄNTLIGEN hem våra tapeter som vi ska smacka upp på väggen i sovrummet och jag betalade, sen på vägen hem så tog Jonas hand om min plånbok för mina jackfickor var fulla av annat.
Sen i förmiddags så tänkte jag ta en runda på stan och inhandla några till julklappar och letade i hela lägenheten efter min plånbok, men så kom jag på att Jonas haft min plånbok och tänkte att då ligger den säkert kvar i hans jackficka.
Hans jobb ligger nere i stan nu så jag tog på mig och började gå mot stan samtidigt som jag ringde på hans mobil några ggr, men när han sitter i möte så stänger han av den så han svarade inte. Men jag hoppades att han skulle svara när jag var framme vid hans jobb, så ringer jag när jag kommer fram. Han svarar inte men skickar ett sms "sitter i möte, ville du något viktigt?" Jag svarar att han har min plånbok och undrar om han har tid att komma ner med den.
Då svarar han "jag la din plånbok på hatthyllan där hemma".
Och där står man i snöyran och har tagit sig ända till hans jobb i onödan. Började rota i fickorna men fick bara upp en ynka 20-lapp så det var bara till att traska hemåt igen.
Plånboken fick en mördarblick när jag kom hem, hade tänkt ta bussen ner till stan igen när jag hämtat plånboken men jag var så frusen så jag blev kvar inomhus, så det blev inga julklappar idag.
I morgon kanske man skulle göra ett nytt försök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0