Shopoholics

2 timmar kvar tills tåget går mot K-holm igen. Trodde först att jag hade råkat boka ett tåg där man ska göra ett byte, men det var bara resan som skulle ta lite längre tid än vanligt.

I morgon ska syrran och jag hem till morfar och mormor och äta lunch och umgås lite.
Har bara träffat dom en snabbis efter begravningen så det är på tiden att vi ses igen!
Morfar bryter ihop så fort han ser oss eller pratar med oss i telefon, men jag hoppas att han mår bättre nu.
Jag förstår ju att det är bland det värsta man kan få uppleva att gå på sitt barns begravning...
Det är ju jobbigt för oss också men vi försöker att bita ihop för deras skull.


Det verkar som att julen kanske är räddad trots allt, min kära moster har bjudit ut oss ut till henne och fira jul tillsammans. Känner mig faktiskt lättad...såg framför mig hur man skulle få fira jul ensam för Jonas vägrar att vara hemma under julen. Finns inga andra jag vill fira jul med  i år än syrran, barnen, Jonas förstås, moster, kusinerna och det gamla vanliga gänget i släkten. :)
Av nån anledningen så är det fortfarande jättekänsligt för mig att träffa Jonas mamma.
Jag bröt ihop fullständigt förra gången hon var här (även fast jag BAD Jonas att hon kunde vänta lite med att komma hit) och jag låg inne i sovrummet och låtsassov på morgonen när jag hörde att dom var uppe och åt frukost, men egentligen så låg jag med ansiktet under täcket och störtbölade.
Jag saknar mamma så förbannat mycket när jag hör dom prata och får höra att hon ska skaffa hund nu till jul och allt. Min mamma planerade ju också att skaffa hund och göra allt möjligt kul när hon gick i pension, så jävla orättvist att inte hon också fick uppleva det.
Som ni märker så ältar jag samma saker fortfarande och kommer nog att göra så ett tag till är jag rädd.

På lördag ska syrran och jag glömma allt tråkigt för en stund och sätta oss i en buss klockan 5 på morgonen och åka raka vägen till Ullared. Tänk er två galna shopoholics i Ullared, det kan sluta hur som helst!

Nu ska jag ta och packa väskan och hoppas att Jonas hinner komma hem från jobbet innan jag åker iväg.
Ha en underbar helg och tack för att du läste!





Kommentarer
Postat av: Kusin

Lycka till på lördag! Se om ni kan slå oss, Carina handla för 2000:- och jag för 3600:-. Sammanlagt handla hela bussen för 181 000 :- =). Åker ni med Forssjö? Kram kram

2010-11-11 @ 20:38:27
Postat av: Nina

Tack, det ska bli ett nöje att försöka bräcka er. :)

Vi åker tydligen inte med Forssjö utan något bolag som heter något med Katrineholms buss eller något sådant enligt syrran.

Kram kram!

2010-11-12 @ 10:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0