Underbara helg!

Den här helgen har varit sådär härlig så man inte vill att den ska ta slut.
Och då syftar jag särskilt på gårdagen när syrran och jag var i Örebro och hade en riktig mysdag med våra kusiner Susanne och Carina.
Syrran och jag bilade först hem till Susanne för att kika på hennes och Jens hus som dom köpte i våras (?) och vi hade ännu inte varit hemma hos dom så det var verkligen på tiden att åka dit. Och huset var så mysigt! Dom hade fixat och donat och gjort jättemysigt. Sen åkte vi tre vidare till Örebro och skulle hem till vår andra kusin och kolla på hennes och Gustafs nya lägenhet. Superfräsch lägenhet! Våra kära kusiner har så bra smak och är så duktiga med att pyssla så både syrran och jag var helt gröna i ansiktet av avund för varken hon eller jag är särskilt kreativa av oss. :) Vi är bekväma och köper färdigt. Ikea ska de va...

Men hur som helst så fortsatte vi fyra in till Örebro centrum för S och C visste ett ställe där dom gjorde goda sallader (för vi visste att resten av kvällen antagligen inte skulle bli så nyttig).
Sen åkte vi vidare till Gustavsviks relax och där satt vi i våra badrockar runt ett bord och det var som ett hav med vita badrockar för alla som var på samma ställe som vi hade likadana badrockar på sig. Lustig syn.
Vi beställde något att dricka och satt och pratade i godan ro. Tyckte att dom andra tre satt och viskade och verkade lite hemlighetsfulla men jag låtsades inte om det. Sen så kommer plötsligt en kille som jobbar där bärandes på en hink som är full med is och en flaska mousserande vin och ställer vinglas på vårat bord. Han fyller våra glas och dom andra tjejerna ställer sig upp och börjar sjunga "Ja må hon leva" för mig och alla människor (folk jag inte känner) som sitter vid andra bord runtomkring oss ställer sig också upp och tittar på mig och sjunger för full hals. Kan gissa att jag är röd i ansiktet och vet inte riktigt var jag ska titta för alla tittar på mig. Jag får bara fram ett "nämen tjejer....!"
Sen kommer personalen med varsin bit amerikansk chokladkaka med grädde till oss och jag har ett ljus i min bit.
Och då får jag bara fram ett "nämen tjejer...!" igen. Blev helt mållös för man är ju inte van vid såna här överraskningar precis. :)
Min ena kusin Susanne kommer inte kunna vara med på födelsedagsfesten jag ska ha i december så dom firade min 30-års dag lite i förskott för det. Dom är ju helt underbara, vilken överraskning! Kände mig helt plötsligt galet kärleksfull mot dom för att dom ordnat så fint för min skull. Min fina syster och mina fina kusiner.
TACK!

Sen bubblade vi lite bubbelpool och där satt en knäpp kille som var mer borta än hemma och stirrade på oss och sa "mums!" hela tiden. Det där "mums" hade vi roligt åt resten av kvällen.
Vi åkte sen till en restaurang och åt pasta och pizza och där blev vi kvar i nästan tre timmar, kvällen rusade iväg!
Sen åkte vi hem till Carina och hon plockade fram chips och godis och även fast man var proppmätt så var man där med handen i skålarna ändå. Men man märkte rätt snart att det var överfullt i magen så det tog bara stopp...fick inte ner en bit till.
Sen somnade vi alla fyra mätta och nöjda med vår dag.
Idag var vi okreativa (syrran och jag) på IKEA och handlade lite, vi hade tänkt vara där en "snabbis" men det gick ju inte...
Dels så handlade man ju mer än man tänkt från början och sen så var det lååång kö i kassan, men hem till Katrineholm kom vi till slut. Vi lyssnade på radion på vägen hem och jag satt och fnissade lite åt den fåniga texten i "Stockholm i mitt hjärta", var nog lite trött efter gårdagen. Eller så ÄR det väldigt fånig text.
Nu är i allafall Jonas, jag och alla två djuren hemma i Stockholm igen.
Home sweet home.
I morgon börjar en ny vecka, får se vad den bjuder på....

Kommentarer
Postat av: Kusin

Var roligt att du är nöjd med din helg=). Det var riktigt roligt att ses. Härligt att få skratta och ha kul tillsammans! Kram & "Muuums"

2010-11-21 @ 23:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0