Vintertid

Det här har varit en riktig seg och tråkig dag.
Och det börjar redan bli mörkt ute och klockan är lite efter 15.
Förstår mig inte på dom som älskar höst och vinter, när man frågar vad det är som är så härligt så får man alltid till svar "men det är så mysigt att kura upp i soffan och läsa nån bra bok och tända ljuuuus".
Vaddå? Läsa böcker och tända ljus kan man väl göra på vår och sommar också? Det är ju inget som är specifikt med bara höst och vintern så det räknas inte som ett riktigt svar!
Hela naturen är frusen och död under en massa snö, snön som i sin tur döljer isfläckarna och gör så folk ramlar och bryter både handleder och andra ben i kroppen. Och iskalla mornar med flera minusgrader och det är så mörkt ute så det känns som att man är ute mitt i natten, skrapa bilen både morgon och eftermiddag när man ska till och från jobbet, mörker nästan dygnet runt. Och sen i april när våren ÄNTLIGEN börjar komma hit till vårat kalla land och snön som legat här i ett halvår börjar smälta och dagarna blir ljusare, ja då åker några tokstollar till fjällen för då ska dom åka skidor!
Det är väl så, vissa (jag) känner sig fullkomligt övermätta på mörker och snö när våren kommer, medan andra aldrig får nog.
Varför jag kom på allt det här helt plötsligt vet jag inte, kanske för att jag fick en liten hemsk påminnelse på vad som väntar när jag såg att det redan börjar bli mörkt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0