Ärenden

I dag har jag varit ledig från jobbet så jag tänkte passa på att uträtta lite ärenden på stan då men när jag kom hem igen så kom jag på att jag inte hade fått ett hjorta gjort...

Mamma fick ju en tidningprenumeration av mig i julklapp som jag sen första gången den gått ut förlängde, nu hade den gått ut igen dagarna innan hon gick bort och sista gången jag var där sa jag att jag kunde förlänga den igen åt henne, men hon sa att jag inte behövde göra det och var väldigt bestämd. Men som den goda dotter jag är så lyssnade jag inte på henne utan direkt när jag kom hem så gjorde jag en förlängning via datorn. Dagarna efter så gick mamma bort och Jonas hjälpte mig att ringa och avbeställa förlängningen och jag skulle få mina pengar tillbaka på ett utbetalningskort.

Så först gick jag mot banken här i närheten men dom har gjort om där inne så disken borttagen och rummet är fullt med skrivbord i stället och en kostymnisse satt och tittade förvånat på mig när jag klev in. Jag låtsades stå och titta intresserat på en automat där inne och sen gick jag ut igen, kändes så dumt att bara kliva ut direkt igen när jag väl kommit in men det här blev ju ännu dummare...
Sen åt jag en supernyttig frukost i form av en kopp kaffe och en toscabulle, måste ju fira att jag gått ner ett kilo (hahaha). Efter frukosten gick jag ner till stan och en större bank som jag tänkte att där måste jag ju få ut mina pengar. Det var packat med folk och jag väntade i säkert en halvtimme innan det var min tur att få hjälp...men där var det tvärstopp. Dom var tvugna att ha både mitt och mammas kontonummer och personbevis och lite allt möjligt för att kunna göra överföringen, för 600 spänn gick inte att få ut i kontanter i handen...neeedå. Så det var bara att pallra sig därifrån lika tomhänt som man kom dit och ringa till syrran och klaga lite. :)

Sen kollade jag lite inne på Gina Tricot men där känner man sig alltid lika ovälkommen när man går mellan alla spinkisar och man tittar bland kläderna med hittar bara storlek 34 eller 36 på allt.
Så jag gick därifrån och gick till Ica och handlade lite mat och en chokladkaka (fira viktnedgång igen) och gick hemåt.

Ja just det, jag hade ju tänkt lämna in min förlovningsring också för att förminska den en storlek. Den åker nästan av ringfingret ibland så jag går med ständig skräck att fingret en dag ska vara utan ring för att jag tappat den nånstans. Ringen alltså.

Nu har jag hämtat hem våran cockerprutt från hunddagis och kvällen kommer nog att bli lugn, vi har inga speciella planer att göra något speciellt i kväll. I morgon kanske vi kommer att bli en ny säng rikare, vi har kollat ut en 180 cm bred säng som vi tänkt köpa...får se hur det blir med den saken. Jonas har en likadan affär där vi sett sängen i närheten av sitt jobb så han skulle provligga sängen en gång till för han var den mest kritiska av oss till den där sängen. Men det var för cirka 1,5 timme sen så antingen har han somnat där i eller så...eller så vet jag inte.

Men ni får ha en trevlig helg.
Tack för att ni läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0