Intensiv vecka

Den här veckan har jag jobbat på mitt gamla jobb, förskolan. Det var skönt att få lite annat att tänka på för de små liven tillåter inte en att sätta sig och deppa utan det är full rulle hela tiden.
Idag fick jag en vacker blombukett av mina UNDERBARA arbetskompisar, det blev så känslosamt när de stod där och lämnade över den fina buketten så tårarna kom igen...

Den här veckan har jag även träffat kusinen och hans tjej o ätit mat på en vegetarisk restaurang här i Stockholm, "Hermans restaurang". Min kusin fyllde 30 år i juni så han fick en såndär "presentbox" av Jonas och mig som Åhléns brukar sälja.
Och då på boxen hade de ett visst antal restauranger att välja bland och vi gjorde dom mer än gärna sällskap.
Vi var lite tveksamma och fördomsfulla till att det verkligen kunde vara så gott när det var vegetariskt och Jonas hade ätit på en vegetarisk restaurang förut och där hade det inte varit gott alls. Men vi så fel vi hade, maten var jättegod och vi gick alla fyra mätta o nöjda därifrån och tog sen varsin drink uppe på Gondolen vid Slussen.
Sen har jag varit hemma hos Stina och sett hennes jättemysiga lägenhet. Stina, Cecilia och jag gjorde i ordning Ceasarsallad och drack vitt vin och satt och pratade och hade det mys.
Och i går var Jonas och jag på Göta Lejon och såg "Blue man group", också bättre än vad vi trodde att det skulle vara. På de fem första raderna fick publiken ha poncho på sig men det såg vi redan på beställningen så vi undvek dom raderna och hamnade på rad tio för säkerhets skull. :)
Kan rekommendera er att se dom!
Och i morgon blir det en heldag tillsammans med Stina, Victoria, Frida och Sanna. Först på morgonen bär det iväg med buss mot Grisslehamn för att där åka på en liten båttripp och sen på kvällen ska vi gå till Globen och se "Ladies night".
Tror att det kommer att bli en toppendag och hoppas att man kan få glömma alla sorger för en dag.

Trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0