Bedrägeri?

Okej...Gud hörde visst bön för kaching så åkte arv efter lilla farmor in på kontot...hm.
Skum känsla att slå in koden på sitt Visakort igen, det har jag inte gjort på hur länge som helst!
Pengarna har alltid räckt till ett visst antal räkningar och sen har jag fått fråga Jonas efter en hundralapp då o då men nu behöver jag inte göra det på ett tag. Känns så jäkla gött!

I kväll anländer syrran med sina två bihang. :)
Vi har två stora luftmadrasser men den ena är det ett liiitet hål i så när morgonen kommer så är så gott som all luft borta. Jonas pumpade upp den ena av madrasserna för att jag inte skulle behöva göra det ikväll (den är jäkligt jobbig att pumpa upp) och så ställde han den mot väggen i vardagsrummet. Det var en chansning för vi håller inte reda på vilken madrass som är den trasiga...vi har inte kommit oss för att slänga den än av nån anledning.
Tror ni inte att det var den trasiga han pumpade upp? Såklart det var. 50% chans att han valde den rätta madrassen men turen var inte på vår sida...så nu kommer jag att få stå och pumpa i allafall i kväll. Tjo.

I går skickade jag efter en mobiltelefon jag vill ha...har suttit och dregglat över den ett tag nu så jag kunde inte låta bli nu när jag fått lite kosing. Färgen (helsvart) fanns inte i de vanliga affärerna här i Sverige så jag skickade efter den från något engelskt företag...och idag damp ett mail ner och där stod det att de ville ha bilder/kopior på mitt kreditkort, adress och id-kort för att undvika bedrägeri. Lät lite skumt tycker jag, har aldrig varit med om förut att man måste fota alla sina kort och skicka in bilder när man handlar online så frågan är ju om inte dom själva sysslar med bedrägeri?
Jonas skulle försöka kolla upp det där lite så får vi se...men då blir jag som en liten unge och tänker att jag vill ju haa min telefooon buhuhu, nu när jag äntligen hittat rätta färgen å allt.
Min allra första svarta telefon faktiskt.


Visst är den fiiiiin? =)

Nu ska jag ta och traska iväg till affären för att handla hem det sista till i kväll, lite mat, godis och en flaska vitt vin som syrran och jag ska sörpla i oss.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0