Grown ups

I går kväll var vi på bio. Det var Jonas som kom med förslaget att vi skulle gå och kolla på bio och han sa att jag fick bestämma vilken film vi skulle se, bara inte "The American" för den hade han sett.
Jag gick in på SF:s hemsida och kollade på en massa filmtitlar som inte sa mig något, har ingen aning om vad det går för filmer på bio just nu. Så jag gick in på "Biosnack" där folk som sett filmer kan gå in och tipsa andra om filmer som går på bio just nu om dom är bra eller dåliga. Och där märkte jag att det var rätt många som sa att filmen "Grown ups" var bra och att de hade skrattat sig genom hela filmen. Det lät bra tänkte jag (hade fortfarande ingen aning om vilken film det var) och bokade två biljetter till senare på kvällen. Sen när jag ringde upp Jonas och sa att jag bokat två biljetter så undrade han förstås vilken film vi skulle se.
Grown ups, sa jag och möttes då av ett långt bröl, "neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! uhuhuh*gnäll*.......okej, det är ju du som betalat så."
-Men filmen verkar ha fått bra betyg, sa jag.
-Nej, den har fått ettor och överkryssade betyg i alla tidningar, sa Jonas.

Från den stunden kändes det som 190 bortkastade pengar, men tänkte att man ger det väl en chans.
Väl på plats och filmen började och alla andra på bion verkade ha vansinnigt roligt, bara Jonas och jag som satt knäpptysta och stirrade storögt på filmduken och försökte se vad alla andra skrattade åt. Förutsägbara skämt genom HELA filmen.
Om en i filmen hittar ett rep som sitter fast i ett träd som står vid vatten och personen känner för att svinga i det, vad brukar alltid hända då? Jaa, han åker rakt in i ett träd!
Om en av personerna i filmen blir kissnödig mitt undertiden dom ror båt och han ställer sig upp och kissar i vattnet, vad händer då? Jo en annan båt kommer förbi och alla i den andra båten ser honom kissa.
Såna "skämt" var det genom hela filmen.
Vi nämnde inte filmen på hela vägen hem efteråt för vi visste redan vad den andre tyckte om filmen.

Kan man kräva sina pengar och sin bortslösade tid tillbaka måtro?


*Host*SKITFILM*Host*

Kommentarer
Postat av: syster

att han rob schnaider är med i en film säger väl allt..

2010-09-24 @ 16:11:00
Postat av: Nina

Tänkte säga detsamma om Adam Sandler...och Chris Rock. =)

2010-09-24 @ 17:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0