Min dag

När jag vaknade trodde jag att det skulle bli en lång, tråkig dag hemma.
Men runt kl 9 ringde de från jobbet och frågade om jag kunde jobba mellan 11-16 idag. Klart jag kunde så det var bara att göra sig i ordning och ta sig till jobbet.
Kom smärtfritt ända till t-centralen, där tog det tokstopp. "Växelfel vid Liljeholmen, alla tåg mellan Liljeholmen och Hornstull är inställda" ropade de ut i högtalarna och det blev bara mer och mer folk på plattformen. Och tavlorna där det brukar stå när nästa tåg ska komma var helt svarta. Klockan gick och inget tåg alls kom. Förstod då att jag skulle bli sen till jobbet...kul...här ska man rycka in för att det fattas folk och dom behöver hjälp..och så kommer man försent till jobbet. Men det fanns inte så mycket att göra, efter 20-30 minuter nånting så kom ju mitt tåg mot Mörby. Skulle bara jobba i 5 timmar så dagen var fort över innan det var dags att sätta sig på tåget igen och åka hemåt. Kände ändå att 5 timmar var rätt lagom att jobba idag, är förkyld och lite hängig och knäna är alltid så trötta efter en dag på förskolan. Dom viker sig flera gånger när jag går för att musklerna inte riktigt orkar med, men med lite vila är dom starkare igen.
Och skolan var som vanligt...inget nytt att berätta om där.

Nu börjar det bli dags att nanna igen.
Sov så gott allihopa och tack för att ni läste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0