Sacre bleu!

Nykommen hem från lektionen i franska.
Kanske har nämnt det förut men det är en nybörjarklass jag går i, men jag får känslan av att det bara är jag som ÄR nybörjare. Herregud....hinner knappt med dom andra. När läraren går igenom olika ord och former på tavlan om det ska vara "le" eller "la" eller "elle" eller vad det nu ska vara så har nån i klassen (alla pratar rakt ut hela tiden) redan sagt det innan man själv ens har hunnit börja tänka, och läraren utbriser "oui!" och så rullar det vidare i full fart.
Eftersom jag just nu inte får betalt (från CSN) för att gå dessa lektioner och jag dessutom egentligen inte behöver dom i min vidareutbildning så funderar jag på att hoppa av och börja några riktiga kvällskurser i stället där inte allt behöver gå i turbo. Och där alla verkligen ÄR nybörjare för detta är inte roligt längre när inte lektionerna ger något. I början så tyckte jag att det var kul, för då höll vi på med saker man faktiskt hängde med på men nu blir det bara svårare och svårare och allt går för fort så...nää...

Jonas och jag var inne på Rusta i lördags och då fick jag syn på en gitarr och kom plötsligt på att jag ville börja på gitarrkurser...fråga mig inte varför. Men tänk så kul att kunna dra en trubadur på en kräftskiva t.ex..."åså kör vi en gång till...helan gååååår...klink klink..." Jonas tjatar ju på mig att jag ska skaffa mig en hobby så jag inte har tid att klaga på hans hobby (modellflygplan) och då vore ju gitarr sketabra.
Då kan jag bli en såndär mysflickvän som fixar med kaffekorgen och spelar för honom medans han flyger...*fniss*
Får mina plötsliga infall....det här med gitarr kan vara helt borta nästa vecka, den som lever får se.



Nu ser jag på klockan att "Idol" har börjat!
Kram å hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0