Silja Galaxy

Då var det klart!
Den 1 oktober åker Karolin, Micke, Andreas, Åsa, Jonas och jag med Silja Galaxy. Skoj skoj.
Vi var först inne på om vi skulle åka med Birka Paradise för där får man köpa på tax-free på ditresan också men så såg Karro att man kunde göra det även på Silja.
Och på Silja är det lite yngre folk som brukar åka, Paradise har ju förvandlats till ett ålderdomshem på vatten.
Så efter en massa velande fram och tillbaka så kom vi äntligen fram till hur vi skulle göra. Wiie!

I går när jag ringde mamma lät hon sådär trött igen, och man hör hur jobbigt hon tycker att det är att prata i telefonen för hon vill bara sova vidare. Såna gånger är man helt knäck efter man har lagt på luren, dom gångerna är inte roliga alls för då blir man påmind igen om hur allt är. Dom gånger hon låter som vanligt på rösten så "glömmer" man lite hur sjuk hon är och låtsas att allt är som det ska. Jag saknar henne så himla mycket, fast det är ju fortfarande den "friska" mamma man tänker på...
Kan låta grymt för er som inte förstår hur jag menar men när jag säger mamma, då tänker jag på henne som alltid funnits där för mig och min syster, hon som tog hand om oss när vi var små, hon som tröstat när vi haft det jobbigt, som gläds med oss när det gått bra för oss, som vi haft så himla mycket roligt med och som man kunnat prata om allt med och hon har alltid kommit med ett gott råd eller en tröst tillbaka. Det är henne jag saknar.
Men den här jävla sjukdomen har tagit henne ifrån oss och nu får vi försöka finnas där för henne så gott vi kan. Och så gott hon orkar.

Promenaddags...




Min älskade mamma och min yngsta systerdotter Albina innan
allt det jobbiga började...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0