10 april

Idag är det mammas födelsedag och jag har precis bokat tågbiljett till K-holm, systeryster och jag ska köpa Penséer och plantera på mammas grav.
Mamma älskade blommor, hon hade alltid fullt med blommor på verandan när det var sommar och hon hade hur många krukor med blommor som helst inomhus.
Hennes första jobb var som florist och hon brukade berätta hur roligt hon och hennes arbetskompisar hade och att morfar och mormor hade gått och skällt ut gubben mamma jobbat för, för att han vägrat ge henne och hennes arbetskompisar sin lön.
Och att hon när en kund skulle gå tänkte säga "tack så mycket" men i stället fick ur sig "tacksack" och  hon höll på att skämmas ihjäl när kunden tittade konstigt på henne. Det lyste om henne när hon berättade dom här historierna och hon skrattade när hon mindes tillbaka.
Det var nog det rätta jobbet för henne, hon hade nog älskat att fortsätta jobba med blommor, synd att det inte blev så.
Favoritblommorna var rosa rosor och vita liljor, så det var dom blommorna som var i hennes sorgkrans från syster och mig när hon begravdes.

Lilla mamma, Grattis på din dag.
Jag älskar och saknar dig så mycket!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0