Bild 24: En bild som gör dig glad

Hittade ju ingen bild på när Jonas höll på att krascha något av sina modellflygplan så det fick bli denna bilden.
Och nu undrar ni om jag är knäpp som väljer en bild på en snögubbe under den här rubriken, men det är lite händelser bakom snögubben som gör att jag blir glad när jag ser bilden. Eller åtminstonde ler åt minnet. :)
Jonas och jag byggde den här snögubben för 5-6 år sen ute på en av gärdena ute hos hans mamma. Vi var ute på en promenad och bestämde plötsligt att vi skulle bygga en snögubbe. Jonas var VÄLDIGT noga med att forma brösten på snöfiguren, så medans han stod och klämde snö-boobiesar så hann jag med att hitta en cigarr, hår och forma näsan och lite annat. Jag tyckte att det skulle bli en gubbe och Jonas tyckte att det skulle bli en gumma, så såhär kan det se ut när två starka viljor gör en snögubbe tillsammans.
Men den var rolig att bygga och det var ännu roligare efteråt när Jonas mamma kom och berättade att hennes grannar på riktigt beundrade vår snöfigur och tyckte att den var riktigt fin, hahaha. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0