Mörker

Hoho?
Sitter här mer eller mindre instängd i sovrummet för det är det enda rummet med tänd lampa, för nu är Jonas igång med sitt filmtittande igen och då måste det (tydligen) vara kolsvart i lägenheten.
Djuren och jag vacklar oss fram och krockar med diverse möbler, men huvudsaken att hans förbannande filmduk får rätt skärpa för tänder man hallampan blir det fel ljus och då är det ingen idé att se filmen alls och då får man ha en småsur Jonas inpå sig hela kvällen i stället. Vad väljer man liksom?
Man lär sig något nytt varje dag. Så att röra hallampan eller någon annan lampa heller för den delen är stort AJA BAJA just nu.

Jag är så trött just nu.
Dels har man varit på jobbet mellan 8-16.30 (har samma tid varje dag) och sen har jag börjat träna på Friskis, så det blev en tur till gymmet också och sen en 4 km lång promenad på det. Helt slut i både armar och ben plus att dom småvärker även fast jag för en gångs skull så duktigt kom ihåg att stretcha och allt.
En del personer säger ju att de minsann är på gymmet och tränar i minst 2-3 timmar flera dar i veckan och jag har tänkt att "oj, vilka hurtiga personer! Jag är ju slut efter en timme." Men nu börjar jag förstå hur vissa av dom gör, för på gymmet på Friskis i allafall har det varje gång jag varit där suttit minst 2 personer vid någon maskin, dom har gjort kanske 10 handtag på maskinen och sen sitter dom och tittar på alla oss andra som tränar i kanske 10 minuter och dagdrömmer om annat innan dom tar 5 tag till och blir sittandes i ytterligare 10 minuter i andra tankar. Sen byta maskin och samma sak där.
Så skulle väl jag också kunna göra och sen säga att jag tillbringar 2-3 timmar på gymmet. ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0