I dag...

...får vi hämta hem vår plåtiga älskling igen - bilen alltså.
Fråga mig inte vad som var fel på den för sånt förstår jag mig inte på.
Men nånting som håller i gång motorn (nej inte tändstiftet, det var något annat dom sa) var paj så den skulle bytas.
Skönt att det inte var något värre!
Jonas och jag pratade lite smått om hurvida vi i värsta fall skulle ha råd att köpa en ny bil nu eller inte om motorn hade varit paj, och var vi i såfall skulle dra gränsen i kostnad för att det skulle vara värt att laga den.
Men nu behöver vi inte tänka i dom banorna mer när bilen kommer hem igen! Tjohoo!
Den ska banne mig få en puss när jag ser den sen.

I går hade jag stängning av förskolan och halv sex låste jag dörren och gick hemåt. Sen var det bara att packa det nödvändigaste och ta med vår "superglada" hund och gapiga katt och åka till t-centralen. Där tog vi tåget mot Gnesta för vi skulle ju överlämna djuren på landet eftersom vi ska åka båt till Tallin idag.
Milton blev i vanlig ordning sur på konduktören och skällde ut honom, och när vi hungriga kom fram och tänkte köpa något i korvkiosken som ligger precis bredvid stationen så var den stängd. ALLA affärer i Gnesta stänger klockan 20! Gaaah!
Och dessutom hade Jonas mamma inte kollat sin telefon att vi skulle komma fram tidigare så vi fick stå i 15-20 minuter och vänta på henne.
När vi kom hem till henne så slängde jag mig på tv:n och hann se halva sista avsnittet av Grey´s anatomy.
Dom andra satt i soffan och pratade och åt smörgåsar och försökte prata med mig, men avsnittet var så spännande så jag satt (antagligen) där med halvöppen mun och hörde inte ett ord av vad dom sa.
Sen var det sovdags. Sen upp tidigt i morse igen.
Nu håller jag på och lägger fram allt viktigt vi måste komma ihåg att ta med oss på resan.
Pass, kläder och kamera. Typ så.
Hoppas att ni får en skön helg.
Bilder från resan kommer upp när helgen är slut.
Tack för att ni läste! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0